Eric & Carin - Australie 2020 - Perth naar Darwin

Skagway - Hike & Raft

We zitten nog steeds in de Chilkoot Trading Outpost cabins, een prima plekje in je eigen lodge vlakbij de rivier en natuurlijk midden tussen de bergen en de bossen, ongeveer 7 mile vanaf Skagway. Vandaag hebben we een stuk van de Chilkoot trail afgelopen die hier vlakbij de cabins begint, we hebben zo'n twee uur geklommen en geklauterd, en dat was nog maar de eerste paar mile van de trail.

Hierna zijn we in een raft gestapt, en hebben ons terug laten dobberen richting de cabins. De rivier stroomde best aardig, maar er was geen white-water of stroomversnelling, zodat het allemaal zorgeloos ging.

Hierna zijn we halverwege de middag naar Skagway gereden, we zijn eerst bij de Lower Reid Falls wezen kijken, om daar te komen moet je eerst over een oude begraafplaats die er al zo'n beetje ligt sinds 1898, uit de tijd van de Klondike Gold Rush. De begraafplaats ligt tegen een berg aan, en voor de watervallen moet je iets hoger doorklimmen. Was wel een geinige waterval, veel gebulder en opspattend water. De begraafplaats zag er inderdaad erg oud uit, de tombstones waren veelal van hout, en de jaartallen allemaal rond 1898,1899 en 1900.

Hierna zijn we in Skagway wat wezen drinken in de Red Onion Saloon. Deze saloon bestaat ook al sinds de goldrush van 1898, en de serveersters lopen nog steeds in kostuums uit die tijd...en daarom was het er waarschijnlijk ook zo druk !

Natuurlijk hebben we nog diverse giftshops aangedaan, en uiteindelijk zijn we volgens plan Thais gaan eten. Toen was de dag wel weer voorbij en zijn we op ons gemak weer teruggereden naar de cabin.

Morgen gaan we al weer vroeg op pad; we hebben kaartjes voor de 0815 uur vertrek van de Yukon & Whitepass Railroad. We gaan ongeveer 3,5 uur lang met een van de mooiste treinritjes ter wereld mee (aldus de folder !). We gaan het meemaken...

Stay Tuned !

Carin & Eric

Jan en Anneke

Ziet er prachtig uit daar, mooie natuur.
Genietze.
Liefs Jan, Anneke en Bob

Louis

Ziet er inderdaad prachtig uit daar, ook de madonna with the big boobies!!
Geniet van de prachtige natuur.

Lieve groeten, Louis.