Van Haines naar Skagway

Voor de laatste keer zijn we vandaag in Haines wezen ontbijten bij hetzelfde tentje. We hadden alles al ingeladen en uitgechecked, dus na het ontbijt konden we gelijk verder. Nu was dat allemaal niet zo heel erg nodig, we hadden tijd genoeg, pas om 1300 uur zou de ferry naar Skagway vertrekken.

We besloten eerst nog even bij het Chilkoot Lake te kijken of er nog iets te spotten viel. Eerst kwamen we langs de ferry terminal, daar hebben we meteen maar de reserveringen omgewisseld voor de echte boardingpasjes, je kan het maar gedaan hebben. We moesten rond half twaalf op de opstelplaats staan in rij 2. Daarna dus naar Chilkoot Lake, en er was niet zo veel te spotten. Er stonden wel veel vissers in het snelstromende water van de lake outlet te vliegvissen, maar of ze veel vingen konden we niet zien.

Na een uurtje zijn we weer teruggereden, en hebben we staan te wachten op de ferry. Als eerste mochten de grote campers naar binnen, deze moesten in de achteruit de boot in, omdat ze te groot waren om in de ferry te draaien. En dan zie je dat al die campermensen eigenlijk alleen maar vooruit kunnen rijden ! Het duurde dus even voordat wij aan boord mochten gaan, maar daarna zijn we lekker op het achterdek in het zonnetje gaan zitten en hebben daar gedurende de hele trip (die iets langer als een uur duurt) gezeten. Er stond een stevig briesje, maar toen de pont eenmaal gedraaid was hadden we de wind in de rug en was het allemaal goed uit te houden.

Eenmaal bij Skagway zagen we al 2 cruise schepen liggen, en toen we van de ferry af reden zagen we hordes mensen door de straten van het dorp lopen. Wat een drukte, het hele dorp heeft 1000 inwoners en er liepen 3000 cruisegasten rond te struinen ! Natuurlijk hebben wij ook even rondgelopen en wat gelunched, en daarna zijn we doorgereden naar de Chilkoot Trail Outpost Cabins waar we een paar nachten verblijven. Een mooie plek, mooie cabins dus...moet goedkomen.

Morgenochtend gaan we een stuk hiken en daarna raften we het hele stuk weer terug. Hopen maar op aardig weer. In de middag zullen we weer in Skagway gaan kijken, en zijn we van plan om Thais te gaan eten...