Eric & Carin - Australie 2020 - Perth naar Darwin

Dag 11 , van Evanston naar Jackson

Na bijna een hele nacht regen was het vanmorgen droog en scheen er een lekker zonnetje toen we , na het ontbijt , in de Chevy stapten om de laatste iets meer als 200 mile naar Jackson te rijden. Rond 0900 uur reden we weg , omhoog naar het noorden over de #89 , die , zo gauw je weer over de staatsgrens met Utah rijdt , ineens weer de #16 heet...En daarna weer de #89 , als je weer Wyoming in stuurt...Snappie het nog , het blijft wel dezelfde weg.

We besloten om linksom Bear Lake te rijden , is wel 10 mile langer ofzo , maar je ziet dan weer eens iets anders als alleen maar heuvels met bosjes. En , je rijdt dan ook nog een paar mile door Idaho...Nou was dat voor ons geen reden om dit te doen , we zijn al vaker door Idaho gereden/gebivakkeerd , maar toch...Bear Lake is best een aardig meer , veel toerisme eromheen , en zelfs een paar strandjes voor de locals. Hier zagen we , met nergens een echt stuk kust binnen enkele honderden mijlen , zelfs een aantal witte pelikanen dobberen op het water van het lake (jajaja , echte pelikanen !).

Hierna werd de weg weer wat interressanter om te rijden , je merkt meteen dat je in berggebied komt. We reden ook een heel stuk langs de Snake River , die behoorlijk onrustig was , vol met bruin water.

Uiteindelijk bereikten we Jackson , de poort naar het Grand Teton NP. De zon scheen nog flink , maar over de bergen kwamen donkere wolken aanzetten. Het duurde echter tot een uur of 1730 , voordat het begon te regenen , en het regende nog even flink door ook. Wel hebben we nog lekker een uurtje in het zonnetje voor onze cabin gezeten , voordat de regen viel.

Morgenochtend willen we bijtijds de Tetons inrijden....dus...

Stay Tuned !

Carin & Eric

Renee

Mooie dag weer en leuk die cabin! Jullie maken een supertrip, morgen Teton, I am curious and stay tuned!

Robert Peeters

Mooi al die dieren heb je ook nog bevers gespot.