Eric & Carin - Australie 2020 - Perth naar Darwin

Valdez naar Knik River

Vanmorgen vertrokken uit Valdez ; het weer zag er redelijk uit , maar we waren Valdez net uit of we kregen een hoosbui over ons heen , niet normaal ! Hierna reden we een paar passen door en zie daar : het klaarde op , een schraal zonnetje kwam door. Verderop nog wel af een toe een paar spetters op het raam gezien , maar niet noemenswaardig.

Onderweg reden we langs diverse gletsjers , de een nog groter en imposanter als de andere. Wel lag overal nog heel veel sneeuw op de toppen van de omringende bergen. De uitlopers van de gletsjers liepen vaak tot ver in het dal , en je kon de kou er vanaf voelen.

Onderweg hadden we nog te maken met diverse wegwerkzaamheden , maar veel tijd heeft ons dat niet gekost

Sealed

Meteen nadat we Valdez uitreden , nog voor de hoosbui , zagen we een Bald Eagle ziiten met iets in zijn bek. Hij vloog op , en ging verderop in een boom zitten. Na wat foto's gemaakt te hebben bleek er nog een klein Bald Eagle'tje rond te vliegen ; waarschijnlijk moest die nog gevoerd worden.

Ook kwamen we onderweg nog een vrouwtjes eland met twee jong tegen ; natuurlijk hebben we ook hier foto's van kunnen maken. Niet te vergeten : ergens hoog op een berg zagen we nog een stelletje Dall sheep rondscharrelen ; ook met kleintjes. Het was dus weer een goede dag !

Nu zitten we op ons terrasje van onze eigen cabin ; morgen gaan we op ons gemakkie de omgeving verkennen...( t'is wel fris aan het worden , +/- 11 graden )

Stay tuned !

Eric & Carin

Edwin

He genieters, Het blijft mooi daar he? Wat steken die cabines af tegen de omgeving, je kan ze in iedergeval terug vinden in het donker! Welk donker?
Pa en ma zijn nu in SF en hebben een goeie vlucht gehad. Geen vertraging. Ze proberen nu tussen de stadse herrie(sirenes) door te slapen. Ze hebben een klein verhaaltje op hun site gezet, foto's volgen nog.
Jullie zitten in iedergeval in dezelfde tijdzone, dus ook voor jullie weltrusten en morgen weer een mooi verhaal met foto's. We zijn benieuwd. Gr. de Ypies