Chitina naar McCarthy

Vanmorgen eerst uitgeslapen en daarna rustig een ontbijtje in het hotel genomen. We hadden vandaag genoeg tijd , we zouden pas om 15.00 uur met een bush plane naar het 65 mile verderop gelegen McCarthy vliegen. Dus op ons gemak de auto ingeladen en rond 11.00 uur een stukje gereden over de weg die ons naar Chitina had gebracht. Het Chitina "International" lag 5 mile buiten het dorp , dus daar waren we zo. Rond 14.00 uur stonden we geparkeerd langs de airstrip en rond 14.45 landde er een 4 persoons Cesna waar we instapten.

De vlucht was prima , goed zicht (ondanks de laaghangende bewolking en de regenbuien) en mooie plaatjes van het landschap onder ons. Net voor McCarthy besloot de piloot nog een extra rondje boven de gletsjers te maken , dus we kregen waar voor ons geld. Nadat we geland waren werden we met een shuttlebus naar McCarthy gereden (de rit duurde wel 3 minuten !) en bij ons hotel afgezet. Het "Ma Johnson Hotel" is het beste hotel van het dorp (er wonen hier ongeveer 80 man/vrouw) , en ook het enige....(oke , er is nog een backpackers lodge ofzoiets). Het is hier dus heerlijk rustig (lees stil) ; iedereen met een camera is een toerist , da's makkelijk !

Maar , het is hier wel verschrikkelijk mooi ! Na de buitjes van vanmorgen klaarde het helemaal op , de lucht trok open en het zonnetje kwam door. Voor en na het diner hebben we nog een stuk gewandeld ; helaas geen grizzly's of elanden gezien.
Morgen gaan we het nabij gelegen Kennicott bezoeken ; dit is een ghost-town , waar vroeger een bloeiende kopermijn was. Alles schijnt gewoon achtergelaten te zijn , en zou nog in redelijke staat zijn...We zien het wel.
Geen internet hier , dit verhaaltje posten we zondag als we in Valdez zijn.