Eric & Carin - Australie 2020 - Perth naar Darwin

Van Buffalo naar Custer

Vandaag rond 08.30 vertrokken voor een ritje naar Custer in South Dakota. De rit hadden we in twee stukken verdeeld , allebei van ongeveer 2 uurtjes rijden. De tussenstop zouden we bij de Devils Tower houden , een vreemd uitziend stuk rots, Vroeger was dit een ondergrondse magma-kamer , waarin het vloeibare gesteente uiteindelijk een vaste vorm heeft aangenomen , en in de loop van miljoenen jaren is de grond en het landschap eromheen door erosie en verzakkingen weggezakt , zodat Devils Tower nu zo'n 1267 feet boven het omringende landschap uitsteekt.

De rots is voor de native's een heilige plaats , volgens de overlevering heeft de rots zijn karakteristieke vertikale voren gekregen nadat een aantal natives op de top van deze rots een aanval van een reusachtige beer hebben afgeslagen ; de voren zijn gemaakt door de klauwen van de beer. Rondom de Devils Tower vind je ook hele velden vol met prairiedogs ; ze fluiten naar elkaar bij onraad , maar verder doen ze gewoon waar ze zin hebben. We hebben er nog een filmpje van gemaakt , erg grappig.

Zo , dan weten jullie dat ook weer , hoef je het niet op Wikipedia op te zoeken !

Verder was het een rustige dag , prima weer , maar terwijl ik dit verhaal zit te schrijven is er hier boven Custer een gigantische hoosbui met onweer en hagelstenen aan de gang ; het zag er aan het eind van de middag al naar uit dat er iets zou gaan vallen , en dat is nu dan ook aan de gang.

We blijven drie nachten in Custer , morgen willen we de diverse loops van Custer State Park rijden , en naar Mount Rushmore. Zaterdag willen we dan naar het Badlands NP gaan.Zondag rijden we dan naar The Jackalope City , oftwel Douglas. Wil je weten wat voor beest een Jackalope is ? Blijf ons dan volgen !

Stay Tuned !

Eric & Carin

Daan en Jeannine

Hier bij Coeur d'Arlene benzine $ 2.92! Wij lezen jullie weblog ook en hebben zelfs voor vertrek een ijskrabber ingepakt! Morgen naar Missoula, met een stop bij de bison range. Hoe dicht kan je bij Devils Tower komen om gewoon wat foto's te maken? Wij willen geen tour of zoiets.
Die prairiehondjes zijn super, zullen we zeker gaan bewonderen.
Groetjes uit Coeur d Arlene waar wij zo bij Texas Road House gaan eten

Dion

Hoi,
Leuk om jullie reisverslag te lezen, erg boeiend.
Knap dat jullie dat allemaal inelkaar zetten in zo'n korte tijd.
veel plezier,
Dion