Van Keno City naar Dawson City

Vanmorgen schoven we de gordijnen open en de dag zag er grijs uit en het miezerde een beetje. Na weer een ontbijtje met boterhammen en nutella pakten we alles in en verlieten we het Silvermoon Bunkhouse in Keno City rond 0815 uur om weer terug te rijden over de 40 km lange onverharde Silver Trail richting Seward Junction. Af en toe regende het, af en toe miezerde het, af en toe was het droog en heel af en toe kwam de zon even door. Onderweg hebben we niet zo heel veel gezien, laaghangende slierten bewolking voor de bergen, een paar sno-shoe Hare's die in de berm weghuppelden, en een stel herten.

We spraken met een man die ook in de Silvermoon Bunkhouse overnachtte, en die vertelde dat het wildlife hier een stuk schuwer is als bijv. in BC en Alberta; er zijn te weinig mensen die ze tegenkomen, en de meeste die de beestjes tegenkomen zijn jagers, en daar houden ze dus niet van... Snap ik.

Door al het slechte weer en de onverharde weg zag de Chevrolet er niet meer uit, van boven tot onder zat-ie onder de modder...wel leuk !

Nadat we de Seward Junction voorbij waren reden we verder over de Klondike Highway #2, voorbij het kruispunt met de Dempster Highway, naar Dawson City. Onderweg nog een lunchstop gemaakt bij de Moose Creek Lodge, ergens rond 1200 uur, dus dat kwam precies goed uit. Breakfastkaart werd net omgeruild voor de lunchkaart, en na een beef/vegetable soup, een Honey Ham sandwich en een grilled cheese sandwich reden we de laatste 120 km. naar Dawson.

Rond 1545 waren we in Dawson en checkten in bij het Eldorada Hotel. Meteen even rondgelopen door het plaatsje, maar het miezerde nog steeds en het was eigenlijke een flinke modderzooi buiten, besloten we om terug te lopen naar het hotel. We hebben wel even een blik op de diverse gekleurde, oude huizen geworpen, en het zag er, ondanks de miezer, best leuk uit allemaal. We komen na Eagle Plains toch weer terug in Dawson, en dan voor 2 nachten, dus het dorp verkennen we dan wel helemaal. En...natuurlijk gaan we dan lid worden van de Sour-Toe club !

Internet is hier niet zo denderend, gelimiteerd tot 250MB per dag, dus we proberen in ieder geval de verhaaltjes te posten, en als het lukt ook de foto's. Hoe het internet morgen in Eagle Plains is, geen idee, maar het lijkt wel hoe noordelijker, hoe slechter ! Gisteren in Keno hadden we helemaal niets...