Eric & Carin - Australie 2020 - Perth naar Darwin

Van Whitehorse naar Carmacks

Weer om 0700 uur aan het ontbijt, het was een beetje bewolkt maar (nog wel) droog. Rond 0815 waren we uitgechecked en verlieten we Whitehorse voor een betrekkelijk korte rit naar Carmacks over de Klondike Highway. We hadden dus de tijd, was iets van nog geen 200 km, over een geasfalteerde weg. Natuurlijk zijn bijna alle zijwegen en weggetjes wel van gravel, maar dat mag de pret niet drukken, toch ? Met zo af en toe een spatje regen, en zo af en toe felle opklaringen, was het geen verkeerd ritje.

Onderweg kwamen we langs diverse meren, oa Lake Laberge, Fox Lake, Braeburn Lake en Twin Lakes. Natuurlijk overal even van de weg af en her en der even kijken en genieten. En fotootjes maken ! Bij Braeburn in het beroemde giant cinnamon rolls restaurant hebben we een mega sandwich op en wat gedonken. Daarna door en uiteindelijk in Carmacks terecht gekomen, een dorp met tien huizen, 300 inwoners verspreid over weet ik veel hoeveel hectare, een tankstation, een hotel, een brug over de Yukon River en een restaurant.

We besloten om eerst door te rijden naar 5 Finger Rapids, ongeveer 25 km ten noorden van Carmacks. Dit is een vernauwing in de Yukon River, met enkele kleine eilandjes/rotsblokken in het water, waardoor het water meer snelheid maakt en het er wat spectaculairder kano'en is. Om op het platform bij de rivier te komen moet je ongeveer 220 traptreden naar beneden, en nog 2 kilometer lopen. Het was lekker weer toen we eraan begonnen, de Rapids zijn wel geinig om te zien, maar toen we terug liepen betrok de lucht, we hoorden een donderslag en de regen begon met bakken uit de lucht te vallen ! Er was even een buitje over de berg gekomen ! Gelukkig waren we al halverwege de trap omhoog, dus even een sprintje getrokken en een beetje nat de auto ingedoken ! Vandaag de beenspier oefeningen weer gedaan...

Het bleef nog wel even doorregenen, dus zijn we terug gereden naar Carmacks, hebben ingechecked en een biertje gedronken in de lounge naast het hotel. Zometeen gaan we wat eten en lopen daarna nog een rondje langs de Yukon River.

Morgen gaan we onderweg naar Keno City, een lekker stukje rijden over de Silver Trail. Kijken wat dat weer gaat worden, als alle 40 inwoners daar thuis zijn zal het wel een te gekke boel worden !

Stay Tuned !

Carin & Eric

Louis

Hoi Carin en Eric,
Weer een leuk dagje toch, jullie beleven nog eens wat.
Mooie foto's en geniet!!

Lieve groetjes, Louis.

Christ en Carla

Eric en Carin,

Mooie foto's en verhalen hoor.ga zo door en geniet van je vakantie.

Groetjes

lonneke Michielse

Super mooie verhalen, geniet ervan! Liefs x