Eric & Carin - Australie 2020 - Perth naar Darwin

Onderweg naar de Yukon

Vanmorgen om 0410 ging de wekker; wat een waardeloze tijd, veel te vroeg ! Maar het was voor een goed doel, want om 0445 stonden Jan & Anneke voor de deur om ons naar Schiphol te brengen. Alles ging voorspoedig, en een klein uurtje later leverden we de koffers in voor de vlucht naar Frankfurt. Alles werd doorgelabeld tot aan Whitehorse toe, alleen in Vancouver even de koffers oppikken en daarna weer op de transit band gooien. Vertrek vanaf Amsterdam keurig op tijd, aankomst Frankfurt effe later, en vertrek naar Vancouver stond gepland op 1330.

Alles leek prima op tijd te gaan, totdat er werd omgeroepen dat het vliegtuig naar Vancouver "kapot" was en niet gerepareerd kon worden. We moesten van gate 22 naar 23, daar stond een 747 klaar die naar Teheran zou gaan om 1400 uur, maar die mensen werden eruit gebonjourd, onze bagage zou overgezet worden van de ene 747 op 22 naar de 747 op 23, en dat zou een uurtje duren. Dus, vanaf Frankfurt gaan we waarschijnlijk weg met ruim een uur vertraging...Nou, dat werden dus ruim 100 minuten vertraging.10 over drie stegen we uiteindelijk op.De vlucht zou wel wat sneller uitgevoerd worden, en zou nu ipv 9 uur 50 minuten ongeveer 9 uur en 30 minuten duren.Hopen maar dat we de vlucht naar Whitehorse nog kunnen nemen op de geplande tijd.

En dat lukte gelukkig, We hadden tijd genoeg op Vancouver om door de douane te gaan, de koffers op te pikken, deze weer op de transitband te gooien en naar de gate voor de vlucht naar Whitehorse te lopen...

Het vluchtje naar Whitehorse duurde ook zo'n 90 minuten, en nu, ongeveer 2130 lokale tijd (0630 NL tijd) zitten we te suffen in het Best Western van Whitehorse...het lampje gaat uit, de gordijnen dicht en de oogjes toe...nog geen foto's, dat maken we morgen wel weer goed !

Stay Tuned !

Carin & Eric

Louis

Dat is even balen, maar alles is toch nog goed gekomen.
Rust nu maar lekker uit en slaap ze!

Veel liefs, Louis.