Klaar met werken !

Vandaag hebben we de laatste werkdag gehad; het was even doorbijten, maar we hebben het gelukkig weer overleefd ! Carin was al enkele dagen vrij, en ik nu dus ook ! Morgen ons maar eens bezighouden met de koffer inpakken, en dan kunnen we er donderdag vanaf 0500 uur tegenaan ! Vanaf Amsterdam zullen we via Frankfurt en Vancouver 's avonds rond 2000 uur lokale tijd in Whitehorse landen. En dan is de dag wel weer lang genoeg geweest.

Gelukkig is er nu al zo'n 20 uur daglicht in de Yukon, en dat zal alleen maar langer worden als we dichter bij de langste dag komen. Het is dus geen probleem om 's avonds om 2200 uur nog een rondje in het (laagstaande) zonnetje te lopen tot middernacht, het kleine beetje schemering wat dan komt kan je niet als donker bestempelen...
Vanaf Whitehorse zullen we richting Carmacks rijden, dan door naar Keno City (Silver Trail - gravel), dan richting Dawson, vanaf Dawson naar Eagle Plains en de poolcirkel over de Dawson highway (alleen maar gravel), weer terug naar Dawson, dan naar Tok (Alaska), dan weer terug Canada in naar Haines Junction, dan door naar Haines (Alaska) , dan met de pont richting Skagway (Alaska), en daarna weer richting Whitehorse.

Een leuk rondje, en op veel plaatsen blijven we meerdere nachten. Zo willen we het Kluane NP goed bekijken (vliegtripje), de White Pass & Yukon route met de trein nemen, en her en der wat grotere en kleinere hikes maken (oa een stuk van de Chilkoot Trail in Skagway).En....we willen natuurlijk lid worden van de "Mummyfied Toe Club" in Dawson ! Wat dat is, dat zal je nog wel lezen als we eenmaal in Dawson zijn !
Verder zien we het allemaal wel weer op ons afkomen...