Eric & Carin - Australie 2020 - Perth naar Darwin

Tiende dag - Antigua , Guatemala

Vandaag een dagje Guatamala; rond een uur of 1000 konden we de wal op, even door het cruisecenter hier rondgelopen en wat souveniertjes gescoord, daarna wachtte de bus al op ons die ons naar Antigua bracht. Een ritje van zo'n 90 minuten, door een landschap wat door vulkanen wordt gedomineerd.

Vanuit de airconditioned bus was het allemaal prima te zien. De zon scheen een put in de grond, het was zo'n 30 graden aan de kust, en toen we eenmaal in Antigua uit de bus stapten, was het gelukkig iets minder, maar toch zo'n 26 graden...niet verkeerd hoor !
Antigua is een oud stadje, met veel verschillende Spaanse en Maya invloeden; best wel grappig om doorheen te lopen, vanaf de straatkant is er niet zo heel veel aan, maar als je door diverse voordeuren (van oa hotels enzo) binnenstapt, kom je in een heel andere wereld.

Vaak stap je dan ineens een prachtige binnentuin in, met veel bloemen,planten en fonteinen.Middenin Antigua vind je een groot vierkant plein, met daaromheen de hoogste gebouwen van de stad : oftewel 4 gebouwen met twee verdiepingen. Alles dus in een koloniale, Spaanse en Maya stijl.

Best geinig voor cultuurbarbaren zoals wij ! Uiteindelijk natuurlijk weer teruggebust naar de Westerdam, waar het al bijna donker was toen we aankwamen. En een uurtje later, rond 1900 uur ofzo, vertrok de boot. We zijn nu onderweg naar Nicaragua, waar we morgenochtend aanleggen en we weer een tourtje naar een stadje gaan doen.

Oja , sateliet-internet was erg slecht vandaag, vandaar dat dit verhaaltje iets later online staat...

Stay Tuned !

Carin & Eric

Marie

Geweldig zeg en mooi weertje, ik bedank jullie weer voor het Verslag, het is net of ik er ook ben zo duidelijk. ???