Eric & Carin - Australie 2020 - Perth naar Darwin

Toronto - Winnipeg

Vandaag de laatste halve dag in Toronto; we zijn gewoon doorgegaan met wat we al die voorgaande dagen ook al gedaan hadden: opstaan, ontbijtje scoren en lopen ! Het enige wat wel heel anders was als gisteren en eergisteren was het weer. We schoven vanmorgen de gordijnen open op de 23e verdieping, en iemand had vannacht de top van de CN Tower afgehaald ! Na de slaap uit onze ogen te hebben gewreven, bleek dat het zwaarbewolkt was, dat het zo af en toe redelijk regende, en dat de bewolking ergens rond de 300 / 400 meter boven de grond hing, zodat zo af en toe de CN Tower maar half te zien was....

We besloten dat dit een mooie ochtend was om ons eens goed in het PATH systeem te verdiepen; dit ondergrondse systeem heeft geloof ik zo'n totale lengte van 28 kilometer, en loopt onder grote stukken van downtown Toronto door. Dit PATH systeem is helemaal ingericht op voetgangers, en, we zijn er duizenden tegengekomen ! Een complete ondergrondse stad, met winkels, kappers, eettentjes, warenhuizen, banken, je kan het zo gek niet verzinnen, alles wat je bovengronds vind, vind je ook in PATH !

In bijna elk groot gebouw bovengronds, kan je via PATH ondergronds naar het volgende gebouw, of naar Union Station, of naar een metrostation. Ongelooflijk, in de koude winterdagen met een meter sneeuw hoef je niet eens bovengronds te komen, behalve misschien als je van en naar je appartementje moet....

Rond een uur of 1130 waren we weer in ons hotel om uit te checken, en om een taxi naar het Pearson Int. te nemen voor onze vlucht naar Winnipeg. Om 1655 vertrok onze vlucht, en 2 en een half uur later landden we in Winnipeg. Een half uurtje verder checkten we in in het Delta Hotel Downtown, en hebben we wat gegeten... Het tijdsverschil is van 6 uur naar 7 uur gegaan, we zitten nu op Central Time ipv Eastern Time.

Vanwege het mindere weer en de vlucht van vandaag hebben we geen foto's die de moeite waard zijn om te plaatsen. Morgen zullen we het dorp hier eens bij daglicht gaan bekijken, we hebben wel wat ideetjes om te doen ( oa naar The Forks ). We zien het wel....Vanavond nog even de ijshockey wedstrijd van de Winnipeg Jets tegen de Dallas Stars bekijken op tv ( de Jets staan nu met 3 - 1 voor in de 3e kwart ), en dan morgen weer een dag dichterbij Churchill !

Stay Tuned !

Carin & Eric

John Michielse

Het is net of ik het mee beleef wat jullie ondernemer. Ga vooral door kanjers

Renee

Jeetje zo'n heel centrum onder de grond waar je je heel lang kan vermaken, wel slim bedacht ! En ook leuk om te zien! Ben benieuwd naar jullie verhalen morgen have fun!

Marie

Alweer zo'n geweldige ervaring, ik wens jullie 'ngoede Vlucht.

Jacob

Eh Winnipeg is Een stad! En jullie zijn weer een stukje dichter bij ons. Nog maar 1200 km!