Eric & Carin - Australie 2020 - Perth naar Darwin

Toronto - 2

Goed, de 2e hele dag in Toronto was aangebroken; weer wakker geworden, weer ontbijt gescored in het Victoria Hotel aan de overkant, weer een prima keuze. De serveerster herkende ons meteen, kwam een pot koffie neerzetten (doen ze waarschijnlijk altijd), en even later met de French toast voor Carin en het English Breakfast voor mij.
De lucht was onbewolkt, de zon scheen en de temperatuur was rond de 5 graden. Prima weer om maar eens richting Kensington te lopen. Wel eerst langs de Old City Hall gelopen, daarna door naar de nieuwe City Hall, en natuurlijk wat foto's genomen van het grote Toronto sign.

Hierna verder langs de Art Gallery of Ontario, en daarna loop je eigenlijk meteen Toronto's China Town in. Veel onleesbare uithangborden, veel eettentjes met menus die je niet kan lezen, maar waar gelukkig wel plaatjes bij staan (maar je weet nooit precies wat je eet, hebben wel wat posters van vermiste katten op de lantarenpalen gezien ?! ), en uitstallingen bij diverse groente-en visboeren met zaken die je nog nooit hebt gezien, laat staan hebt gegeten ! Sommige onherkenbare goederen roken zo smerig, dat wil je echt niet in je koelkast hebben liggen...Wat dacht je van gedroogde sea-cucumbers ? Aargh...

Kensington Market ligt achter China Town, een bonte verzameling straatjes met lage huisjes/winkeltjes, in allerlei kleuren en smaken.Het leek ons een beetje op een hippie-artist omgeving, maar er was nog niet zoveel te beleven. Het was eigenlijk een beetje uitgestorven, zeg maar.
We besloten heel Spadina Ave. uit te lopen, onderweg nog een koffie en een chocomelk gescoort, en we liepen richting Union Station. Deze stond van binnen geheel in de steigers, maar de buitenkant is een imposant gebouw. De wandelschoenen brachten ons verder richting Toronto's eigen Flat Iron Building (niet zo groot als in New York, maar wel geinig), en daarna hadden we het wel gehad en doken we even later Brookfield Place in. Onder deze mooie glazen overkapping tussen diverse gebouwen in was het tijd om een beetje op te warmen, wat te knagen en om een roseetje te drinken. Dat hadden we wel verdiend na een paar uur lopen.

Hierna als een mol via de PATH ondergronds richting King Street, weer bovengronds gekomen (geen molshoop achtergelaten !) en het Cosmopolitan opgesnord.

Deze dag werd natuurlijk ook afgesloten met wat te eten, we besloten naar de Old Spaghetti Factory op the Esplanades te lopen. Na prima pasta en lasagna zat deze dag er weer op !

Morgen nog een halve dag Toronto, rond 1625 vliegen we vanaf Pearson Int. naar Winnipeg. En zo komen we steeds dichter bij Churchill !

Stay Tuned !

Carin & Eric

Renee

Mooie dag weer met een hoop voetstappen en een hoop gezien! Lekker gegeten, heerlijke vakantiedag! Goedevlucht morgen!

John Michielse

Mooi verslag en volgens mij maar goed dat je geen kruimels hoefde te strooien hahahahaha

louis

Julie vermaken je wel!
Geniet van alles en groetjes van ons!

Liefs Lenie en Louis.

Marie

Was 'n enerverendedag voor jullie, nu lekker van de avond genieten. En morgen weer, nieuweindrukken opdoen ????

Basman Amsterdam

Op naar de ijsberen! Mooi verhaal! Veel plezier!