Nog 1 nachtje slapen

Hoppa , nog 1 nachtje slapen en dan vertrekken we naar Toronto ! Vandaag de koffers ingepakt, allemaal raar spul erin, handschoenen, muts, snowboats en fleece truien! Da's lang geleden dat we zoiets mee hebben genomen, de laatste keer dat we handschoenen en een muts ingepakt hadden, was toen we richting Alaska gingen !

Sealed

In ieder geval hebben we online ingechecked, de boarding passen zijn geprint, en morgen om 0600 uur staan Jan & Anneke voor de deur om ons op Schiphol af te zetten. Tot nu toe zijn er nog geen veranderingen, de vlucht lijkt op tijd te vertrekken (11.55 met Air Canada), en voor de rest maakt het ons allemaal niet zo veel uit....

Deze foto is op 21 oktober gemaakt in Churchill....( http://churchillpolarbears.org/2016/10/churchill-friday-polar-bear-pics/ )

In Toronto zitten we in het Cosmopolitan, een goed hotel, downtown, in de buurt van alle bezienswaardigheden die we in die paar dagen willen bekijken. Donderdag de 27e aan het eind van de dag vliegen we verder naar Winnipeg, hier hebben we het Delta Hotel downtown geboekt. Zaterdag de 29e vliegen we door naar Churchill ( in de Lazy Bear Lodge), waar we uiteindelijk een dag of 4 ijsberen gaan spotten. En da's nou net het hele doel van deze vakantie, het gaat deze keer puur en alleen om de ijsberen ! En, volgens de diverse webcams zijn de "polar bears on their way to Churchill , to wait for the Hudson Bay to freeze over". De temperaturen daar zullen ergens tussen de 0 en de -20 liggen, eea afhankelijk van de poolwinden...het heeft al gesneeuwd, en er dwalen op dit moment al enkele tienallen beren rond volgens de berichten. We gaan het wel zien. Hopelijk morgen het eerste verhaal uit Toronto...