Dag 25 , Denver

Vanmorgen weer uitgeslapen , en om 1030 uitgechecked ; we hadden nog een paar uur te besteden , voordat we rond 1400 de auto weer wilden inleveren en we ons gereed zouden gaan maken voor de vlucht van 1720 naar IJsland. We besloten om nog eens bij het Rocky Mountain Arsenal National Wildlife Refuge te gaan kijken , een groot natuurgebied tussen Denver en de internationale luchthaven. Er zijn hier wat trails uitgezet , oa rondom wat vijvers , en je kan er goed vogels en prairiehondjes spotten. Het is verder niet zo'n heel interressant gebied , maar de temperatuur was goed ( 90 F ) , en om alleen maar in of door de stad te lopen is ook zo wat...We reden eerst naar de ingang die we jaren geleden ook hadden gebruikt , maar deze was inmiddels gesloten en we moesten naar de andere kant rijden , waar een nieuw visitors center was gebouwd. We zagen dat naast het gebied ook een nieuw sportstadion was gebouwd , en dat allemaal binnen 5 jaar.

We hebben op ons gemakkie een rondje gelopen in de volle zon , enkele vogeltjes gezien , maar na anderhalf uur hielden we het voor gezien en reden we naar het vliegveld. De temperatuur bleef hoog , maar het leek wel of er een hele laag smog over de stad kwam te liggen , alles werd wazig en heiïg in de verte. Zelfs de Rocky Mountains , die in de verte altijd goed te zien zijn , waren deze keer niet te onderscheiden.

Na het inleveren van de auto en het inchecken hebben we in de lounge van United Airlines onderuitgezakt met wat hapjes en drankjes zitten wachten tot het tijd werd om naar de gate te gaan. Precies op tijd ging het boarden van start , en steeg de speciale noorderlicht uitvoering van Icelandair op...

De vlucht verliep rustig , om 0630 lokale tijd waren we op een 8 grd warm (of koud) Kevlavik. We hadden een klein uurtje voordat de vlucht naar Amsterdam zou boarden , en we besloten om een ontbijtje in de Saga lounge te pakken. Hierna door naar de gate , en boarden maar....Ook deze vlucht verliep soepel , en om 1230 ofzo waren we op Amsterdam. Helaas , einde vakantie ; weer eentje die we bij kunnen schrijven , met veel nieuwe en andere indrukken !

Iedereen bedankt voor de reakties en opmerkingen , en over een aantal weken ( of langer...) zal ik ook de website ( www.ericencarin.nl ) wel weer eens opgefrist hebben met nieuwe foto's en alle routes. Neem dan gerust een kijkje !

Carin & Eric

PS ik zal de mailinglist weer leegmaken....