Eric & Carin - Australie 2020 - Perth naar Darwin

Dag 22 , Rocky Mountain NP

Vanmorgen hetzelfde ritueel als gisteren; opstaan, boterhammetje nutella, melk en jusje, 0845 in de auto. We reden eerst naar de Alluvial Falls die langs de Old Fall River Road liggen. Deze weg is na een paar mile afgesloten, maar het watervalletje ligt nog voor de afsluiting. In 1982 is er hier een grote overstroming geweest , en het hele gebied ligt bezaaid met grote en kleine rotsblokken. De oorspronkelijke trail is ook helemaal verdwenen , je moet nu maar een beetje gokken hoe je het beste bij de waterval kan komen. Natuurlijk namen we eerst een verkeerde route , kwamen wel bij de waterval uit maar konden er geen goed zicht op krijgen. Dus maar weer teruggeklauterd en via de andere kant geprobeerd. Dit ging net zo lastig , maar uiteindelijk hadden we goed zicht op het dingetje.

Hierna reden we richting Moraine Park , om te kijken of er iets te beleven was bij de trailheads naar Cub Lake en Fern Lake. Het was ondertussen rond tien uur, en bij de eerste trail naar Cub Lake was er geen parkeerplaats meer te krijgen. Dus door naar naar Fern Lake , over een paar mile gravelweg , maar helaas, ook hier geen plekkie om het blik te stallen. En om 'm ergens illegaal langs de kant te zetten is niet zo handig , je kan een ticket krijgen en het hele spul kan weggetakeld worden, dus dat hebben we maar niet gedaan. We besloten om de route langs de westkant van het NP te rijden , en zo kwamen we bij Lilly Lake uit. Hier hebben we de trail rondom het meertje gelopen , niet erg inspannend , maar met een temperatuur van boven de 84 F wordt alles al een stuk lastiger. In/op Lilly Lake spotten we een stel ganzen met een paar hele kleine pluizebol-jonkie's , en we hebben een bever gespot. Zeer opmerkelijk, want zo midden op de dag een bever voorbij zien zwemmen is niet zo gewoon.

Hierna zijn we nog doorgereden naar Meeker Park en Wild Bassin, maar het was al een uur of twaalf, erg warm en we kregen trek, en besloten naar Estes Park terug te rijden. En wat een zooitje in dat dorp zeg, een grote file optocht ! Er schijnen toch behoorlijk wat mensen op het Irish Festival af te komen wat dit weekend aan de gang is. Dat verklaarde natuurlijk ook meteen die kerels die we in rokjes voorbij hebben zien lopen , dat waren kilts...Vanaf een terrasje waar we wat mexicaanse snacks naar binnen hebben gewerkt, hebben we een aantal opmerkelijke figuren voorbij zien komen.

Net als gisteravond willen we ook vanavond weer het park in, als we net zo veel herten zien als gisteren, dan gaat dat allemaal best goed komen ! Onderstaande foto's zijn dus van gisteravond...

Morgen vertrekken we hiervandaan naar Denver , om de twee laatste dagen van deze trip vol te maken.

Stay Tuned !

Carin & Eric

Renee

Wat jamm er dat er zo weinig parkeerplaatsen zijn bij die trails! Nu moet je ze overslaan , kan toch ook niet de bedoeling Zijn! Goed dat jullie weer terug gegaan zijn s'avonds en al die herten weer hebben gespot! Bijzonder die bever! Nog even verder genieten, wat gaat de tijd snel he! But I am staying tuned!