Eric & Carin - Australie 2020 - Perth naar Darwin

Dag 18 , van Jackson naar Rock Springs

Er is er 1 jarig hoera , hoera .....Joehoe , Carin is jarig ! Iedereen bedankt voor de felicitatie's , de meeste hebben we gisteren al gekregen , maar dat komt omdat wij hier een uurtje of 8 achterlopen en we dus iets later aan het vieren zijn ! Maar ja , jarig of niet , we wilden vandaag toch in Rock Springs Wy uitkomen , omdat we onderweg zijn naar het Rocky Mountain NP in Colorado. En dat lukt eigenlijk niet in 1 dag (tuurlijk , alles lukt als je maar wilt , maar we hebben vakantie , weet je nog) , vandaar dat we een tussenstop doen in "het grote niks". Want , wat is er nu te vertellen over de route van Jackson naar Rock Springs ? Eigenlijk niet zo heel veel , het eerste stukkie vanaf laten we zeggen Hoback Junction over de #191 South is wel mooi ; je rijdt langs de Hoback River , door de bergen , en da's niet echt een straf.

Als je eenmaal door de bergen bent , begint de vallei en kijk je kilometers ver weg , aan de horizon zie je de weg verdwijnen waar je zelf op rijdt...en dat wordt een beetje saai na een uurtje of wat.

Gelukkig hebben we onderweg wel onze eerste Bald Eagles gezien , en ook een aantal Ospreys.

Verdere hebben we ergens in een local dinertje de lunch gebruikt , en waren we rond 1400 uur in Rock Springs. Zometeen eens kijken in het dorp (heeft toch nog zo'n 23000 inwoners) waar er een feestmaal te verkrijgen is (of een liquor-store !!!) en dan zullen we eens losgaan !

Tongue Out

Morgen naar Steamboat Springs , of Steamboat zoals ze hier zeggen ; daar beginnen gelukkig de Rockies weer , en zitten we tegen de westkant van het RMNP aan. Alleen dan nog even de Trail Ridge Road "pakken" (1 van de hoogste , zoniet de hoogste mountain road van de USA) en dan zitten we weer in Estes Park. Maar dat komt later allemaal...

Oja , nog vergeten te vertellen : gisteravond hebben we een mega onweersbui boven Jackson meegemaakt ; we zaten te eten in een tent met terras (wij zaten binnen) toen het rond 1900 steeds donkerder werd. We hadden al wat regen en onweer gehad , maar dat was rond 1600 , maar nu trok het helemaal dicht en begon het te bliksemen en te knetteren , niet normaal meer. Binnen no time kwam het hele volk van het terras naar binnen , want er kwam even een hoosbiutje over , inclusief donderslagen.... Gaaf man ! Naderhand op the Weather Channel zagen we dat er diverse "severe thunderstorm warnings" waren uitgegeven voor een groot gebied in het noord/mid westen. Zelfs een tornado warning ergens in Idaho...ook de eerste tropische storm van het jaar hing al in de Golf van Mexico ,Tropical Storm Bill is-ie genoemd , en deze zorgde weer voor floodings in Texas. Als El Nino zoveel invloed heeft op het weer nu al , zal het wel een druk stormseizoen worden hier voor de rest van het jaar ! Moet je nog naar de States : hou er rekening mee !

Stay Tuned !

Carin & Eric

Renee

Gefeliciteerd met Carin! Als je op vakantie bent en je bent jarig, heb je geen idee dat dat ook echt zo is. Dat had ik ook toen ik jarig was in Florida. Maar het is wel apart en speciaal. Al dat natuurgeweld, vind het maar niks, je hebt er geen invloed op. Maar ja het is wel weer een alarte belevenis zo in je vakantie! Veel plezier weer op doorreis naar de Rocky's!

Emmy

Heb gisteren gemist dat Carin jarig was, maar alsnog van ??-e gefeliciteerd! Hoop dat het gelukt is om in een leuke tent een feestmaal te nuttigen en te proosten op weer een mooi en gezond jaar! Veel plezier nog op jullie geweldige route!