Eric & Carin - Australie 2020 - Perth naar Darwin

Dag 14 , van Jackson naar West-Yellowstone

Vanmorgen heerlijk in het zonnetje buiten op ons terras een boterham en jus d'orange/melk als ontbijt naar binnen gewerkt ; hierna alles inpakken , en via de Wilson-Moose Road verlieten we Jackson , om naar Yellowstone te rijden. Gisteravond hebben we op deze weg nog verschillende elanden gezien , en bij een beverburcht waar we een tijdje hebben gestaan , hebben we een bever vlak voor onze neus een aantal pluimen riet af zien knagen en deze naar zijn burcht zien brengen. We zijn ook nog even de Tetons ingeweest , en daar hebben we verschillende herten en pronghorns gespot ! Het loont dus echt de moeite om 's avonds in de schemering rond te rijden !

Goed , we waren zo'n beetje aan het eind van de Wilson-Moose Road toen we een mannetjes eland in het water zagen staan. Nog niet eens in de Tetons en al beet !

Hierna zijn we weer dwars door het Teton NP gereden , omdat het zuiden van Yellowstone aan de noordkant van Teton NP grenst. Dus van het ene NP rij je het andere NP in.

Yellowstone blijft verbazen ; het is nu de derde keer dat we in Yellowstone zijn , maar elke keer geniet je hier weer. Omdat we toch een beetje op tijd in West Yellowstone wilden inchecken , hebben we alleen nog maar het stukje vanaf de South Entrance , via West Thumb en Canyon Village naar Norris en Madison gereden , en alleen op de eerste stukken hebben we diverse "wonders of nature" gezien en/of omheen gewandeld.

De komende twee dagen doen we het nog een keer , en dan wat gerichter. Natuurlijk hebben we weer van alles gespot : bizons , herten , en de eerste grizzly. Was wel een eindje weg , maar we hebben een tijdje door de verrekijker naar het beest staan loeren. Hij (of zij) waggelde steeds verder de helling op , niets wetende van wat voor chaos het achterliet ; de weg stroomde vol , en iedereen wilde weten wat er aan de hand was...Gelukkig hebben we de foto's nog....

Morgenochtend willen we vroeg op pad gaan (0600-0630) om te kijken wat we dan weer tegengaan komen !

Stay Tuned !

Carin & Eric

PS iedereen weer bedankt voor alle leuke reakties op dit blog ! Hou er rekening mee : geen reakties , geen verhaaltjes meer ! Hahaha....

Renee

Wat een geweldige reis maken jullie! Nou ik reageer trouw elke dag hoor , ben ook heel benieuwd naar de volgende prachtige dag! Mooi al die dieren in hun eigen omgeving! I am staying tuned! Have fun!