Eric & Carin - Australie 2020 - Perth naar Darwin

Dag 9 , Bryce Canyon

Vandaag eerst het verslag van gisteren online gezet , en een ontbijtje in de Bryce Canyon Lodge gescoord. Hierna hebben we de stoute wandelschoenen aangetrokken en om 1000 uur vertrokken we vanaf Sunrise Point om de Queens Garden trail te gaan lopen.

Het weer zag er prima uit , blauwe lucht , af en toe een wolk , en op afstand een behoorlijk donkere lucht die toch onze kant op leek te komen ; poncho's , water en energie repen in de backpack , en afdalen maar ! En afdalen maar , en afdalen maar , we bleven de eerste 45 minuten maar afdalen ! Wel erg spectaculaire uitzichten op de hoodoo's , nu zie je ze eens niet vanaf de bovenkant , maar hike je eromheen en zie je ze ook eens vanaf onder.

Heel af en toe voelden we een druppeltje regen , maar dat leek uit een onbewolkt stuk lucht te komen. Uiteindelijk loop je over het redelijke vlakke deel van de (bodem van de) Canyon. Je krijgt zo een heel ander blik op de prachtige rode rotsformaties als vanaf de uitzichtpunten bovenop de canyon. Op een gegeven moment kom je op een kruising van twee trails , en moet je beslissen welke kant je op gaat : wij besloten om de Navajo Loop trail langs Thors Hammer te volgen.

Die begint eerst lichtjes een beetje te stijgen , maar aan het eind van de trail zit je nog steeds behoorlijk diep in de canyon , en moet je toch over een korte periode een behoorlijk stuk stijgen. En da's best een lastige klim , op een hemelsbreed stukje van zeg 200 meter moet je misschien wel 35 meter stijgen. We hebben dit op ons gemakje gedaan , en tijdens de klim begon het ook nog een beetje te regenen. Voordat we helemaal boven bij Sunset Point waren gekomen was dit alweer gestopt , en eigenlijk bracht die regen ons een heerlijke verkoeling tijdens de klim. Op Sunset Point aangekomen waren we ruim twee uur verder en werd het tijd om even te relaxen.

Halverwege de middag zijn we nog een keer de gehele weg door het park gereden , en op het eindpunt weer omgedraaid. De uitzichten blijven natuurlijk hetzelfde , maar het verveeld nooit. Hierna zijn we het park uitgereden en hebben we in Canyon City naast een BestWestern gegeten. Hierna weer terug het park in , en zometeen eens kijken hoe de zonsondergang hier is...

Morgen een echte verplaatsingsdag naar Evanston , en dan is het overmorgen nog maar een klein stukje naar Jackson en de Grand Tetons...

Stay Tuned !

Carin & Eric

Renee

Gave dag weer met al die prachtige natuur! Daar krijg je nooit genoeg van! Gelukkig geen echte bui gehad! Fijne dag morgen

Jan e Anneke

Vanaf beneden is het daar ook prachtig zeg.
Mooie foto's.
Groetjes van ons alle 4.

Diny en Wim

Deze beelden roepen weer een heleboel herinneringen op.
Blijf genieten ,Grand Teton is wel anders maar ook prachtig .

Tamara Zwik

Leuk om te lezen.
Niet zoals ons een verdwaalde en koe aangetroffen aan de voet van de Navajo Trail??