Eric & Carin - Australie 2020 - Perth naar Darwin

Dag 8 , van Page naar Bryce Canyon

Vanmorgen bij het openen van de gordijnen bleek dat het behoorlijk geregend had in Page ; op de parkeerplaats van het hotel lagen behoorlijke plassen. Volgens The Weatherchannel is het in heel het midwesten behoorlijk slecht geweest , veel regen en wind , met her en der wat overlast , en er zouden vandaag nog meer buien vallen. Na het ontbijt vertrokken we rond 0900 uur over de #89 naar het noorden , richting Bryce Canyon NP. Nog even een Kodakmomentje bij Lake Powell gedaan , en verder op de#89.

We wilden eerst de Cottonwood Canyon Road nemen naar Bryce , maar we besloten vanwege het slechte weer van afgelopen nacht dit niet te doen ; deze 47 mile gravelweg is nagenoeg niet te rijden als het geregend heeft. Nu houden we wel van een uitdaging , maar we wilden vandaag ook in Bryce uitkomen , en niet vast komen te zitten in the middle of nowhere.

Ook op het bord bij het begin van deze weg stond aangegeven dat de weg niet te doen was bij regen , dus reden we maar gewoon door op de#89 , en dat is ook geen straf hoor , een prima weg door een mooie omgeving. Via Kanab reden we omhoog , tot aan de afslag naar het NP. Onderweg hebben we toch zo her en der een bui gehad , maar ook flinke opklaringen en zon.

Eenmaal in Bryce NP (we hadden inmiddels weer een uur ingeleverd , Utah is een uur verder als Arizona - niemand weet waarom ? ) checkten we rond 1230 in de Bryce Canyon Lodge in. Meteen even een broodje gegeten, en terwijl we in de lodge zaten, brak er een hoosbui met hagel en regen los. Na 20 minuten werd het weer wat droger , en hebben we de koffers in de kamer uitgeladen en zijn we door het park gereden.

Bij de diverse uitzichtpunten natuurlijk gestopt en foto's gemaakt , soms in de stralende zon , en soms tussen de druppels en onweerslagen door. Bryce blijft natuurlijk een prachtig NP , je ziet dit verder nergens !

Omdat het soms best bewolkt en nat was , kwamen we ook her en der wat wildlife tegen : bij mile 9 van de parkroad spotten we een Longtailed Weasel , die net een prooi (een muisje ?) had gevangen !

Carin heeft de foto's gemaakt , ik kon helaas niet snel genoeg m'n telekanon wisselen...maar , wat een leuk beestje en wat een toeval dat we die tegenkwamen ! Ook kwamen we zo hier en daar nog wat ground squirrels , pronghorns , reeen en prairiehondjes tegen.

Morgen willen we , als het weer een beetje normaal is , een hike door Bryce maken.

Stay Tuned !

Carin & Eric

PS er is hier geen wifi , alleen in het hoofdgebouw van de lodge. We proberen dit zondagochtend tijdens het ontbijt online te krijgen...T'is nu 2200 uur en het kaarsje begint te doven...
PSPS nogmaals iedereen bedankt voor de leuke reakties op het weblog en op facebook...

Lenie en Louis

Wij volgen jullie van dag tot dag, mooie foto's en een goed verslag, dus geweldig.
Groetjes, Lenie en Louis.

Jan en Anneke

Het zijn weer mooie plaatjes, ook bekende.
goede en veilige reis verder.
Genietse.

Renee

Ik vind jullie verslag echt super leuk!leuke schrijfsttijl en veel herkenbare dingen, mooie foto's! Die weg met die poort van steen zeg maar daar zijn wij ook onderdoor gereden in 2013. Prachtig daar! Bryce hebben wij niet gezien door de shutdown die er toen was, maar dat hoop ik nog een keer in het echt te mogen aanschouwen! Jullie veel,plezier!