Eric & Carin - Australie 2020 - Perth naar Darwin

Homer

Deze zondag reden we op tijd ( 09.00 uur ) weg vanuit Seward. Een stukje van deze route hadden we al gedaan om bij Seward te komen. Het leek een mooie dag te gaan worden , onderweg kwamen we her en der nog mistbanken tegen die boven de meren hingen. Rond 10.00 uur waren de meeste mistbanken wel verdwenen , en kwam de zon goed door.

Omdat we halverwege uit de bergen raakten , werd de route voor ons gevoel minder spectaculair ; om dit te verhelpen , besloten we een stuk van de oude Sterling Highway te rijden. In de Milepost stond dat dit een goede gravelweg was , van zo'n 18 mile , en dat je uit moest kijken omdat deze weg dwars door "Bear Country" loopt. Volgens de papieren van het autoverhuur bedrijf mochten we deze weg niet rijden , maar ja , als je dan ergens ziet staan dat er veel beren voorkomen , dan vergeet je wel eens wat , toch ? Ondanks dat de weg best mooi was , en je langs een aantal meren kwam , hebben we helaas geen beer gezien. Maar dat gaan we zeker goedmaken als we morgen naar het Katmai National Park vliegen ! We hebben nog even met de mensen van K-Bay Air gebeld hoe laat en waar we klaar moesten staan , en ze vertelden ons dat het prima dagen voor Bear watching was , en dat ze vandaag 24 Grizzly's hadden gezien ! Dat belooft dus veel goeds voor maandag !
Homer is een aardig stadje , wel druk , en een heel mooie omgeving ; op de Homer Spit zijn veel tentjes en restaurantjes ( vis ! ) , en ook verblijven er veel Bald Eagles. We hebben er weer genoeg gezien !

In de B&B waar we verblijven is geen internet of WiFi , proberen morgen na de berentour wel iets in het dorp te regelen. Anders duurt het tot we weer in Anchorage zijn...

Stay tuned !

Eric & Carin