Valdez , Prince William Sound

Vandaag vanuit Valdez een cruise gemaakt door de Prince William Sound. Vanochtend om 10.00 uur vertrok de boot ( met ongeveer 48 peronen aan boord ) voor een 9 uur durende tocht door de sound. We zouden onderweg een aantal gletsjers aandoen , de Columbia Glacier en de Meares Glacier. Deze twee gletsjers lopen uit in het water ( de Prince William Sound ) en zorgen voor een aantal ijsbergen en heel veel drijfijs. De dag begon droog , en het leek of de zon door zou komen , maar al snel betrok het weer en begon het te regenen.

Onderweg door de sound zijn we van alles tegengekomen ; de onwijs grappige zee-otters , die lekker op hun rug liggen te dobberen , Bald Eagles in de bomen langs de kant , papagaaiduikertjes , humpback wales ( walvissen ) , Fin Whales ( andere walvissen ) , zeeleeuwen , zeehonden , je kan het zo gek niet verzinnen of het zwom langs.

Ook de twee gletsjers waren erg imposant om te zien , het lijkt gewoon een massieve muur van ijs waar je op af vaart. Heel veel ijsschotsen en zelfs kleine ijsbergen dobberen je tegemoet. In de winter moeten dit toch gigantische ijsschotsen zijn.

Al met al toch een geslaagde dag , ondanks de regen en het grijze weer. We hebben bij elkaar geloof ik 400 foto's genomen , in de foto-galerij staan er een paar op je te wachten.

Morgen rijden we naar Knik River , we hebben geen idee of daar internet is ; zoniet , dan proberen we het over twee dagen weer...Groeten uit Valdez !