McCarthy naar Valdez

Vandaag vroeg op om de vlucht van half negen uit McCarthy te pakken ; oorspronkelijk zouden we de vlucht van 14.00 uur hebben , maar we hadden eigenlijk niet veel zin om nog een halve dag in McCarthy rond te dolen...als je hier geen lange hike wilt doen , is een volle dag McCarthy wel voldoende. Gelukkig konden we het eea omzetten , en vlogen we met schitterend helder weer terug naar Chitina. De piloot had er ook zin in , en maakte voor ons nog een paar extra rondjes rondom de gletsjer bij McCarthy. Kon-ie ook makkelijk doen , we waren de enige passagiers , enhij had dit seizoen nog niet zulk helder weer gehad !

In Chitina hebben we een ontbijtje gescoord , en zijn we op weg gegaan naar Valdez. Gedurende de rit naar Valdez betrok de lucht steeds meer , de zon verdween , en uiteindelijk reden we de regen in toen we steeds dichter bij Valdez kwamen. Onderweg wel een paar mooie uitzichten gehad , oa fraaie vergezichten op de Worthington Glacier. We merkten ook dat het steeds kouder werd , en zeker bij de gletsjer was het niet echt warm.

Toen we doorreden kwamen we ook in een gebied terecht waar nog heel veel sneeuw lag , en de temperatuur was dus niet echt hoog. Daarna dus de regen totaan Valdez. Valdez lijkt een grote stad te zijn , maar er wonen maar 3600 man....dus echt groot is het niet.

Morgen gaan we een cruise maken naar de Meares Glacier , en de Columbia Glacier. Om 10.00 uur varen we uit , en rond 19.00 uur zouden we weer terug moeten zijn. Hopen dat we zee-otters , orka's , zeeleeuwen en papagaaiduikers gaan tegenkomen.

Oja , iedereen bedankt voor de diverse reactie's op onze foto's en verhaaltjes. We lezen ze allemaal , dus blijf reageren ! We vinden het erg leuk !