Eric & Carin - Australie 2020 - Perth naar Darwin

McCarthy

Deze zaterdag zouden we ons zonder eigen vervoer moeten zien te vermaken ; het dorpje waar we in verblijven (McCarthy) en het verlaten mijnwerkersdorpje (Kennicott) liggen 4,5 mile van elkaar , en er rijden de hele dag door busjes heen en weer , dus dat zou geen probleem moeten zijn. Vannacht heeft het geregend , en ook de rest van de dag zouden er een aantal buitjes gaan vallen.
Als eerste gingen we vanmorgen naar de gosth town ; de gebouwen van de mijn zijn nog te bekijken , alhoewel het niet meer helemaal origineel is , omdat er in 2006 een grote overstroming is geweest en er toch een aantal gebouwen nog meer verwoest zijn als ze al waren...maar het blijft dus "authentic" ( lees ouwe troep ! ).

Als je het dorpje uitloopt kan je helemaal tot aan de voet van de nabijgelegen Rooth gletsjer hiken ; we hebben een heel stuk gedaan , maar de gletsjer kwam maar niet dichterbij en we zijn maar omgekeerd. We waren daar ook maar alleen , en je weet niet of er achter de volgende bocht een grizzly staat te wachten...Nou die hebben we dus niet gezien.
Terug in McCarthy hebben we nog meer gehiked , de andere kant op , richting een rivier. Het enige wildlife wat we tegenkwamen was een overstekend knaagdier , we konden niet goed zien wat het was , maar we denken dat het een lemming is geweest...(in ieder geval volgens de wildlife kaartjes die we bij ons hadden).

Zondagochtend vliegen we om 08.30 terug naar Chitina , en rijden we naar Valdez (spreek uit Valdeez...hebben ze ons verteld). Daar zullen we de verhalen van gisteren en vandaag proberen online te krijgen , met een aantal foto's.

Stay tuned.

Eric & Carin