Eric & Carin - Australie 2020 - Perth naar Darwin

Denali National Park

Vandaag vroeg naar het Denali N.P. gereden. Het park is slechts 7 mile bij ons resort vandaan , dus dat was een makkie. Je mag niet zelf in het park rijden , je moet gebruik maken van de bussen die er zijn ; wij hadden reserveringen voor de bus van 07.30 uur. Precies op tijd vertrok de bus , en omdat wij als eersten instapten zaten we eerste rang : helemaal vooraan ! De dag begon met regen , maar toen de bus vertrok was het droog en klaarde het steeds meer op ; uiteindelijk zou het een schitterende dag worden , met veel zon.
De tocht van 66 mile heen en daarna dezelfde 66 mile weer terug zou ongeveer 7 uur duren , en begon goed : eerst spotten we een Willow Ptarmigan ( ? ) , daarna een aantal Dall Sheep , toen een Bald Eagle , en even daarna stak er een Grizzly beer de weg over ! De fototoestellen hadden nog geen rust gehad !

Tussendoor en daarna zagen we ook een aantal Snowshoe Hare en kariboe's , en een aantal mile voor het eindpunt zagen we een Grizzly met een jong ! De dag kon niet meer stuk !

Na een rustpauze reden we de route weer terug , en ook nu zagen we een aantal kariboe's en weer enkele Grizzly's...Sommige waren wel erg ver weg , soms zelf op de tegenover liggende bergen.
Omdat het zulk goed weer was hebben we goede foto's van Mt. McKinley ( Mt. Denali ) kunnen maken ; de berg was niet helemaal uit de wolken , maar de top was prima te zien.
Al met al een hele mooie dag geweest. Morgen rijden we een ( kort stukje ) naar Fairbanks. Hopen dat internet daar werkt zodat we deze verhaaltjes kunnen posten
Sealed
...

Stay tuned....

Eric & Carin

De Ypies

Ha Zus, van harte gefeliciteerd met je ..e verjaardag namens alle meiden hier en van mij. Geniet maar lekker van jullie vakantie en je verjaardag en er is in Fairbanks vast wel een leuk restaurantje om het te vieren. ps Kan je wel bij de pedalen bij zo'n bakbeest van een auto ??? ;-) We wachten met smart op de volgende mooie foto's. Gr. de Ypies

Jan

Ha die Carin & Eric,

Allereerst van harte gefeliciteerd met je 36e verjaardag. Nog vele gezonde jaren toegewenst. We vinden het heel erg leuk om jullie reis op deze manier te volgen. Veel plezier nog allebei en een fijne verjaardag.

Groetjes Esther, Evi & Jan

Pa en Ma

Carin gefeliciteerd met je verjaardag en maak er een mooie dag van samen. Voor je verjaardag hebben we alvast 100 foto's gegeven. Al die foto's op de eerste twee dagen vliegen bij jullie er doorheen, en zo kunnen wij nog meer mooie foto's tegemoet zien.
Groetjes uit het natte Appelscha

Ernst en Jolanda

Carin gefeliciteerd. Ennuhhhh die 4x4 kan je die niet meenemen naar huis, lijk me wel wat.

Nog heel veel plezier !!.

Gr. E & J.

Louis

Hallo luitjes,

Carin van harte gefeliciteerd met je verjaardag,neem vanavond maar een borrel van me!!
Jullie hebben weer schitterende avonturen beleeft,zelfs beren kunnen fotograferen,ik ben benieuwd naar de foto's.
Fijne dag verder en tot mail's.

Gr. Louis

Anja & Piet

Hallo luitjes,

Zo te zien kom jullie niets tekort aan avondtuur.
Maar geniet van die mooie natuur.
Ps. Hoe is het voor de motor rijders?
Gr.Piet..........