Eric & Carin - Australie 2020 - Perth naar Darwin

Van Charlos Cove naar Halifax

Vandaag met prima weer rond 0930 uur vertrokken vanuit Charlos Cove. We besloten om de hele route langs de kust te nemen , het scheelde in kilometers allemaal niet zoveel , maar wel in tijd. De route langs de kust duurt gewoon langer. We moesten voor de 10e keer deze vakantie een pontje nemen , een kleintje van zo'n 6 minuten. Voor $ 5,25 was je aan de overkant.

Het weer werd in ieder geval steeds beter en warmer , en uiteindelijk hebben we voor het eerst deze trip het dak dichtgedaan en de airco aangezet ; ik kreeg een hele rooie kop , want mijn bolletje zat natuurlijk continue in de zon.... Toen we uiteindelijk rond 1345 uur in Halifax aankwamen , was het behoorlijk druk ; iedereen zat volgens ons in de auto. We zijn eigenlijk meteen naar downtown Halifax gereden , naar het waterfront. Je kan daar lekker wandelen , er zitten veel barretjes en terrasjes , een prima plek om een uurtje door te brengen.

Laughing

Nadat we daar een tijdje rondgesjouwd hadden besloten we om rond 1645 uur richting het vliegveld te rijden ; het was nog steeds druk in de stad , dus we deden iets langer als het geplande half uurtje wat er voor staat om op het vliegveld te komen. Helaas moesten we hier bij de Avis de Lincoln MKX inleveren , de 3,7 liter 6 cilinder was ons prima bevallen. Gisteren spraken we nog met de eigenaar van de Inn waar we verbleven , en die dacht dat de uitvoering waar wij in tourden , ergens tussen de 60.000,-- en 70.000,-- dollar moest kosten. Toen hij hoorde dat we met deze auto ( met in eerste instantie 22 km op de teller ) dwars door Labrador over de Trans Labrador Highway hadden gereden , keek-ie ons ongelovig aan , en vroeg hoe de auto zich gehouden had op de in totaal 1500 km gravelweg. Nou , gewoon goed eigenlijk !

Hij kon ook niet geloven dat we een standaard SUV hadden besteld , en deze hadden gekregen. Hij vond ons "very lucky"....

Surprised

Op moment van typen zitten we dus op Stanfield International Airport , en de eerste vlucht naar IJsland gaat zoals gepland. Om 2200 uur moet de vlucht vertrekken.

Morgen , als we thuis zijn , zal ik nog wat foto's plaatsen van vandaag , en alles weer afsluiten.

Dus , er komt nog 1 deel van deze Harry Potter serie op het net !

Stay Tuned !

Eric & Carin