Eric & Carin - Australie 2020 - Perth naar Darwin

Ferry Newfoundland naar Nova Scotia

Vanmorgen flink uitgeslapen en om 0930 uur zaten we te ontbijten in het hotel. We hadden tijd zat , we moesten uiterlijk om 1100 uur het hotel uitzijn , en we moesten minimaal om 1300 uur voor de ferry klaarstaan. Dus , we hadden 2 uur waarin we eigenlijk geen idee hadden wat we moesten doen. Gelukkig was het eens een keer lekker zonnig als we een pont zouden nemen , dus we hebben nog wat rondgetuft door het dorp , en dat zag er bij zon toch heel wat vriendelijker uit als in de mist. Maar ja , na een half uur heb je het hele dorp wel gezien , dus ook nog maar een stukkie snelweg op en neer gereden. We hebben haast geen foto's gemaakt , een paar van de boot , verder niet zoveel.

Frown

Om 1245 stonden we voor de hekken van het ferry terrein , en gelukkig mochten we de reservering meteen omzetten in echte tickets en konden we de auto neerzetten in 1 van de rijen. Er stonden al een paar andere auto's , dus we waren niet de eersten. We zijn daarna even in het ferry-gebouw geweest , hebben wat gegeten en gedronken , en terwijl we daar zaten kwam ineens de mist binnendrijven ; binnen vijf minuten konden we de ferry bijna niet meer zien , terwijl we even daarvoor nog een foto van het apparaat hadden gemaakt in de volle zon ! Echt razendsnel veranderd het weer hier. We zagen trouwens op The Weather Channel dat de hoogst gemeten temperatuur op 6 juli in Port aux Basques 23,3 graden celsius is geweest , in 1911 ! Dussss , als het warmer zou worden kwam dat waarschijnlijk door ons !

Laughing

De overtocht zelf verliep dus deels in de mist , en aan het eindpunt regende het. Om 1515 voer de boot weg , en rond 2000 uur legde-ie aan in North Sydney. We konden er betrekkelijk snel vanaf , en om 2045 reden we voor het hotel langs. O ja , we hebben hier ook de klok nog een half uur terug moeten zetten ; Newfoundlandtijd is een half uur later als Nova Scotia tijd ( oftewel Atlantic time ).

Morgen rijden we richting het Cape Breton NP , we proberen onderweg in Englishtown nog een puffintour te doen , maar we hebben niets gereserveerd , dus afwachten maar. Al dan niet na de tour rijden we door naar Cheticamp , waar we 2 nachten blijven.

Stay Tuned !

Eric & Carin