Eric & Carin - Australie 2020 - Perth naar Darwin

Van St. Anthony naar Rocky Harbour

Rond 0900 reden we van de parkeerplaats af van het Grenfell Hotel in St. Anthony. Er was voor de verandering eens geen mist , en nadat we afgetankt waren vertrokken we over de #430 terug richting de junction met de #432. We konden ook dezelfde weg rijden die we heen genomen hadden , maar ja , die hadden we al voor een deel gezien , dus besloten we om de 'loop' over de #432 te rijden. Uiteindelijk kom je dan weer op de #430 terug , maar dan net even anders. De #432 loopt dwars door Moose Country , maar de elanden zijn waarschijnlijk totaal volgevreten na de lange winter en houden zich overdag koest. De beste kans om elanden tegen te komen is in de morgen , als de zon zo'n beetje opkomt. Nu komt de zon hier zo'n beetje om 0500 uur op , en dat gaan wij dus niet meemaken , haha ! Misschien dat we het zometeen , tegen zonsondergang proberen , gisteren hebben we dat ook nog gedaan maar helaas , niets tegen het lijf gereden.

Undecided

De kustweg naar het zuiden , richting Gros Morne , is een lekkere weg ; leuke uitzichten op diverse kleine plaatsjes , en regelmatig goed zicht op de zee ( offe , de Strait of Belle Isle ). Vandaag hebben we geen blaaswolken oid gezien , we hebben er eigenlijk ook niet echt de tijd voor genomen. We zijn wel , net voordat we het Gros Morne NP inreden , bij het Arches Provincial Park wezen kijken ; daar ligt een rots , half op het strand , half in het water , waar drie stuks gaten in zitten. De bogen zijn uitgesleten door het water , en het ziet er leuk uit.

Hierna het Gros Morne ingereden , voor morgen hebben we een boottochtje geregeld in de Western Brook Pond. Je vaart dan 2 uur door deze fjord , volgens de gidsen moet dit een spectaculair tochtje zijn. We hebbene het bootje van 1000 uur , het is hiervandaan nog een half uurtje rijden , en dan moet je nog drie kwartier wandelen voordat je bij de vertrekplaats van de boot bent.

Rocky Harbour is wel een grappig plaatsje , vol met toeristen ( en dus ook met ons ). De hotels zijn wat groter , en er zijn zelfs iets van 12 restaurantjes.

Laughing

Hoe het morgen allemaal uitpakt : even geduld.

Stay Tuned !

Eric & Carin