Van St. Anthony naar Rocky Harbour

Rond 0900 reden we van de parkeerplaats af van het Grenfell Hotel in St. Anthony. Er was voor de verandering eens geen mist , en nadat we afgetankt waren vertrokken we over de #430 terug richting de junction met de #432. We konden ook dezelfde weg rijden die we heen genomen hadden , maar ja , die hadden we al voor een deel gezien , dus besloten we om de 'loop' over de #432 te rijden. Uiteindelijk kom je dan weer op de #430 terug , maar dan net even anders. De #432 loopt dwars door Moose Country , maar de elanden zijn waarschijnlijk totaal volgevreten na de lange winter en houden zich overdag koest. De beste kans om elanden tegen te komen is in de morgen , als de zon zo'n beetje opkomt. Nu komt de zon hier zo'n beetje om 0500 uur op , en dat gaan wij dus niet meemaken , haha ! Misschien dat we het zometeen , tegen zonsondergang proberen , gisteren hebben we dat ook nog gedaan maar helaas , niets tegen het lijf gereden.

Undecided

De kustweg naar het zuiden , richting Gros Morne , is een lekkere weg ; leuke uitzichten op diverse kleine plaatsjes , en regelmatig goed zicht op de zee ( offe , de Strait of Belle Isle ). Vandaag hebben we geen blaaswolken oid gezien , we hebben er eigenlijk ook niet echt de tijd voor genomen. We zijn wel , net voordat we het Gros Morne NP inreden , bij het Arches Provincial Park wezen kijken ; daar ligt een rots , half op het strand , half in het water , waar drie stuks gaten in zitten. De bogen zijn uitgesleten door het water , en het ziet er leuk uit.

Hierna het Gros Morne ingereden , voor morgen hebben we een boottochtje geregeld in de Western Brook Pond. Je vaart dan 2 uur door deze fjord , volgens de gidsen moet dit een spectaculair tochtje zijn. We hebbene het bootje van 1000 uur , het is hiervandaan nog een half uurtje rijden , en dan moet je nog drie kwartier wandelen voordat je bij de vertrekplaats van de boot bent.

Rocky Harbour is wel een grappig plaatsje , vol met toeristen ( en dus ook met ons ). De hotels zijn wat groter , en er zijn zelfs iets van 12 restaurantjes.

Laughing

Hoe het morgen allemaal uitpakt : even geduld.