Eric & Carin - Australie 2020 - Perth naar Darwin

Van Baie Comeau naar Labrador City

Vandaag hebben we de route #389 van Baie Comeau naar Labrador City overleeft zonder lekke banden ! Vanmorgen zijn we om 0525 opgestaan , en reden we iets voor 0600 weg om de bijna 600 km te overbruggen. Van deze 600 km was ongeveer de helft gravel/onverhard , de andere helft soms ontzettend mooi vlak asfalt , en soms waardeloos hobbelasfalt.

Vanaf Baie Comeau naar Manic 5 ( een grote stuwdam ) was het asfalt , daarna begon het gravel met af en toe een stuk asfalt erin. Manic 5 is de tweede of derde dam die je tegenkomt , maar is wel de grootste ; een gigantisch blok beton , waar je tegenaan kijkt. Bij Manic 5 heb je een restaurantje , een motel en een pompstation , en dat is , totaan Fermont bij de Quebec/Labrador staatgrens het enige pompstation wat er is. Vergis je niet , maar vanaf Baie Comeau naar Manic 5 is het al bijna 3 uur rijden , vanaf Manic 5 naar Labrador City ben je zo'n 5 uur kwijt , en dan moet je in Labrador ook nog een uur inleveren (de klok gaat dan weer een uurtje vooruit ) , dus je bent gewoon een dagje zoet.

Gelukkig hebben we onderweg best het eea gezien , de weg slingert zich omhoog en omlaag , prachtige watertjes langs de weg , en ook nog wat wildlife : we hebben een eland , een paar ganzen , een stekelvarken en een zwarte beer kunnen spotten. Het weer was van alles wat , soms een buitje , soms wat zon maar over het algemeen bewolkt en zo'n 17 graden.

Morgen klooien we hier wat aan in Labrador City , voordat we de Trans Labrador Highway #500 naar het oosten gaan rijden. En ja , ook die is 75% gravel....hehe
Sealed

Stay Tuned !

Eric & Carin

Pa/Ma

Ja hoor, eindelijk het ruige. Bergen, wild en mooie natuur.
Groetjes