Eric & Carin - Australie 2020 - Perth naar Darwin

Brier Island - Whalewatching

Vanmorgen om 0715 uur weggereden uit Smit's Cove om op Brier Island te gaan whale-watchen ( is dat een werkwoord ?

Sealed
). Om op Brier Island te komen moet je eerst een kilometer of 60 rijden , dan een pontje pakken , dan een kwartiertje rijden , en dan het volgende pontje nemen. Het eerste pontje vaart af op het halve uur , het tweede op het hele uur. Na het tweede pontje is het nog wel een halve kilometer naar het whalewatch station.

We vertrokken dus vol goede moed , maar toen we buiten het B&B stonden was het heeeeel mistig , we hadden dus al een idee , dat als het niet op zou klaren , de tocht wel eens gecancelled zou kunnen worden.

Toch maar de juiste weg opgegaan , maar gedurende de route werd de mist niet minder , en toen we uiteindelijk om 0907 ons melden kregen we inderdaad te horen dat de afvaart van 0930 was gecancelled. Meteen werd gevraagd of we met de boot van 1330 mee wilden gaan , omdat men het idee had dat de mist voor die tijd weg zou zijn.

Om nu meteen maar weer terug te rijden is ook zo wat , dus deden we de tocht van 1330. Moesten ons alleen 4 uur zien te vermaken op een eiland van 3 kilometer lang en anderhalve kilometer breed , in de mist ! Toch lukte dit goed , we hebben alle straatjes gezien , en op drie verschillende plaatsen hebben we nog wat aan de kust gewandeld.

Het weer klaarde inderdaad op , en met een goeie zon voeren we om 1330 toch uit. Gelukkig hebben we een aantal bultrug walvissen ( humpback whales) gezien , een paar papagaaiduikers ( puffins ) en wat andere vogels ( oa een jong janvangent ). We zijn niet zeeziek geworden , de zee was redelijk kalm , dus dat scheelde weer !
Laughing
Al met al toch een goeie dag gehad.

Omdat we laat terugwaren in de B&B , vandaag alleen tekst ; morgen proberen we weer wat foto's te plaatsen. We steken morgen over naar New Brunswick , een overtocht van iets meer als 3 uur , Via St.Johns zullen we in Fredericton eindigen....

Stay Tuned !

Eric & Carin