Eric & Carin - Australie 2020 - Perth naar Darwin

Van Mahone Bay naar Digby ( Smith's Cove )

Na het ontbijt in het B&B ( pancakes en wat fruit ) reden we om 0900 uur weg vanuit Mahone Bay ; er hing nog wat vochtige lucht van de afgelopen nacht , maar gedurende de rit ( weer een stuk van de Lighthouse Route ) klaarde het op , en eenmaal onderweg over de #8 naar het Kejimkujik NP kwam de zon door , en werd het een prima dag.

Om op te schieten reden we eerst een stuk over route #101 tot aan Mill Village ,daar besloten we om weer de Lighthouse Route te doen tot aan Brooklyn en Liverpool.Dit stuk Lighthouse Route is minder interressant als het stuk van gisteren , de weg is ook een beetje slechter. We kwamen weinig of geen andere auto's tegen , wel zagen we een zeehond zwemmen bij de vuurtoren van Port Medway. We hebben er een fotootje van , maar het beestje was redelijk ver weg.

Bij Liverpool en Brooklyn zijn we richting het Kejimkujik NP gereden , in dit park hebben we diverse wandelingen gedaan. Het park staat bekend om de turtles die er wonen , wij hebben de schildpadden echter niet gezien ; we waren te vroeg in het seizoen waarschijnlijk.

Wel hebben we een paar mega-kikkervissen gezien , wat voor kikkers of salamanders dit moeten worden weten we niet , maar de visjes waren zo groot als je hand !
Surprised

Na Kejim NP reden we verder richting Digby , het B&B ligt in een klein dorpje ernaast. Hier de boel uitgepakt en in Digby een restaurantje opgezocht. Deze kustplaats heeft heeelveeel visrestaurants ( logisch ! ) , maar gelukkig hebben we iets kunnen vinden waar ze ook kip hadden ! Morgen maar een pizzeria opzoeken !

We blijven hier 2 nachten , voor morgenochtend hebben we een whalewatch tour geboekt. Rond 0930 moeten we het ruime sop kiezen....We houden jullie op de hoogte

Stay Tuned !

Eric & Carin

Wilma & Andre

Wow wisten jullie dat Wilma een giga verzameling aan schildpadden (steen) heeft. Mooi verhaal weer. have fun!