Eric & Carin - Australie 2020 - Perth naar Darwin

Zoiets moet het worden...

Goed , we hebben het eea vastgelegd , en het hele rondje is nu zo'n beetje gereed. We vliegen van Amsterdam , met een tussenstop op IJsland naar Halifax , Nova Scotia. Hiervandaan gaan we richting Lunenburg , daarna naar Rigby. Dan pakken we de ferry (de eerste van 4 ferry-overtochten) , richting Saint John , New Brunswick. Hierna verder richting Fredericton , Dalhousie en Matane. Vanuit Matane pakken we de 2e ferry naar Baie Comeau , Quebec. Hiervandaan trekken we het ruige gebied van Labrador binnen , een stukje end of the world , over heel veel gravelwegen (de Trans Labrador Highway is 1500 km lang en heeft maar een paar honderd kilometer asfalt) , en via Labrador City , Churchil Falls , Goose Bay , Port Hope Simpson en Red Bay hopen we ongeschonden in L'anse au Clair aan te komen. Hiervandaan pakken we de ferry van Blanc-Sablon naar St. Barbe , en zijn we in Newfoundland. Als eerste willen we naar St.Anthony , om een tochtje naar langsdrijvende ijsbergen te maken , en daarna door richting Rocky Harbour om het Gros Morne National Park te verkennen. Uiteindelijk zullen we via Port aux Basques Newfoundland verlaten met ferry nr.4 om aan te komen in North Sydney , weer terug op Nova Scotia. Via Liscombe komen we dan weer in de buurt van Halifax , en is het rondje compleet.

In totaal hebben we 26 dagen uitgetrokken , en ergens half juli zullen we weer thuis zijn

Laughing

We hebben er zin in !

Stay tuned ,

Eric en Carin

Diny en Wim

Hallo Luitjes ,
Dit ziet er weer fantastisch uit ,wij blijven jullie weer tzt graag volgen.Onze plannen staan nog niet vast .
We gaan volgende maand wel wat snuffelen op de vakantiebeurs.
goede feestdagen toegewenst
groetjes