Eric & Carin - Australie 2020 - Perth naar Darwin

Rocky Mountain National Park

Goed dan , hier de belevenissen van donderdag 16 september ; we hebben eerst lekker uitgeslapen , en daarna zijn we op ons gemak in het dorp wat winkeltjes wezen bekijken. Er moest tenslotte nog het eea aangeschaft worden. Een paar truien verder en na een sterke expresso bij de Starbucks zijn we weer het NP ingegaan , de zuidwestkant. Gisteren waren we hier ook al even , vandaag zouden we kijken of we een watervalletje konden vinden...daar moesten we even een stukje van een trail voor doen , gelukkig was het niet al te ver en niet te veel omhoog/omlaag , dus dat ging net.

Verder hebben we nog her en der wat langs een klein riviertje zitten campingen , en nog een grote beverdam gevonden , echter het bever-echtpaar was niet thuis want we ontdekten geen aktiviteten. We zijn redelijk vroeg aan het diner gegaan , zo rond 17.00 uur , omdat we daarna nog herten wilden gaan spotten tijdens de schemering. Op de plek waar we gisteren een kudde herten zagen , hebben we een taktische positie ingenomen en dan maar wachten. Uiteindelijk kwam er een groot mannetjes hert uit de bosjes stappen , en deze liep heerlijk te paraderen in het grasland recht voor ons. Waarschijnlijk was het de "eigenaar" van een kudde dames , hij liep her en der door het gras te snuiven en hij liep daarbij flink te burlen en te grommen. Een prachtig gezicht. Na een tijdje kwam er nog een tweede mannetje in beeld , maar deze werd binnen no time weggejaagd door het reeds aanwezige mannetje. Hij ging nog even de weg over , maar keerde al weer spoedig terug naar z'n "eigen" veld.

Nadat we hier veel foto's en filmpjes van geschoten hadden , besloten we nog een stukje verder te rijden ; helaas werd het erg snel donker toen we een grote kudde herten met een ander groot mannetje tegenkwamen ; deze stonden allemaal vlak langs de weg gras te eten. Het mannetje joeg zo af en toe wat jongere mannetjes weg ( die hebben kleinere geweien ) , en burlde er lustig op los. Op een gegeven moment kwam er een andere schreeuw uit , en de hele kudde stormde meteen als 1 groep meteen verder bij de weg vandaan en verdween eigenlijk in het donker. Dus zo moet je de vrouwtjes aanpakken !

Omdat het zo donker was konden we geen foto's nemen , er waren wel gasten die een beetje in het wildeweg stonden te flitsen , maar dat was verspilde moeite ; ik heb het nog geprobeerd , met en zonder flits , maar er was geen fatsoenlijke foto uit te krijgen, Wel jammer , maar toch een mooie belevenis !

Morgen via Nederland naar Denver.

Stay Tuned !

Eric & Carin