Eric & Carin - Australie 2020 - Perth naar Darwin

Van Douglas naar Laramie

Al vroeg vertrokken vanuit Douglas omdat we een behoorlijk stukje wilden rijden ; als eerste zijn we net na Douglas even wezen kijken bij een Natural Bridge ; deze lag zo'n 11 mile uit de route , in een klein parkje. Het is een flinke rots , waar een klein riviertje onderdoor stroomt , best leuk om te zien.

Hierna zijn we redelijk snel doorgereden richting Casper , over de highway #25 , om in Casper af te slaan en over de #220 verder naar het zuiden te rijden. Dit was een behoorlijk stuk , niet al te interressant , weer heeeel veeeeel heuvelachtig grasland zo ver als je kan kijken. Het was makkelijker en korter geweest als we andersom naar Laramie zouden rijden , maar we wilden perse de Snowy Mountain Scenic Byway rijden , en dus moesten we deze route wel doen. Nadat we bij Saratoga eindelijk richting de Snowy Mountain byway reden , werd het landschap weer gevarieerder ; de bergen kwamen in zicht !

Net voordat we het Medicin Bow National Forest inreden , zijn we nog even gestopt bij het Snowy Mountain visitor centre ; hier moesten we de gepensioneerde gastheer wakker maken , hij had al 5 mensen gezien de hele dag ( en wij waren er rond 15.00 uur ) ! Na wat info gekregen te hebben , en vooral goed op moesten letten op Moose langs de weg , zijn we begonnen aan de scenic byway. Meteen al na een paar mile zagen we een groot mannetjes eland met twee vrouwtjes=elanden rondscharrelen! Dat begon al erg goed , we hadden deze reis nog geen eland gezien! Na diverse foto's zijn we doorgereden , en zo her en der gestopt.

Op een van die stopplaatsen konden we nog een marmot op de gevoelige chip vastleggen. Verder fantastische uitzichten , en zo her en der sneeuw op de bergen.

Ik sprak nog met een man die uit Laramie kwam , en deze vertelde dat het eigenlijk elke nacht kon gaan sneeuwen hier ; de nachten werden al erg koud , en binnen een paar dagen zouden ook de Spruce trees verkleuren naar geel en rood. Het hoogste punt op deze byway was 10847 ft , dus da's al behoorlijk hoog. Na de byway was het nog een kort stukje naar Laramie.Laramie is een groot dorp , en we hebben het eerste "normaal uitziende" chinees restaurant gevonden ; hier meteen maar gegeten , en het smaakte fantastisch. Eindelijk , daar hadden we ruim twee weken op gewacht...
Morgen richting Colorado , hopen maar dat de bosbranden zich niet uitgebreid hebben. We rijden gewoon richting Estes Park , en zien wel wat we aantreffen.
Stay Tuned !
Eric & Carin