Eric & Carin - Australie 2020 - Perth naar Darwin

Van Colville naar Libby

Hee hallo ,

vandaag een relaxed ritje naar Libby , Montana. Vanmorgen eerst even gekeken wat het weer ging doen , en volgens the Weather Channel werd het zwaar kl**e...heel veel bewolking , en bijna 100% kans op regen. We begonnen toch vol goede moed , want het zag er niet erg slecht uit ; eigenlijk trok het gewoon helemaal open , met her en der machtig mooie wolkenpartijen zoals je die inderdaad alleen maar in "Big Sky Country" ( zoals Montana genoemd wordt ) tegenkomt. Alleen , we reden nog gewoon in Wahington , en moesten nog door Idaho voordat we in Montana zouden belanden. En , in Montana wonen ook nog een stel dieven , dus zijn we nog bestolen van een heel uur ( we gingen van pacific time naar mountain time ).

Laughing

Het weer bleef , op 1 buitje na , erg goed ; een prima dag dus ! We hebben van alles en nog wat gezien , oa een paar wilde kalkoenen , turkey vultures , een aantal ree'en , osprey's (visarenden) , we hebben een bezoek gebracht aan de Kootenay Falls , over een redelijke hoge hangbrug gewaggeld , bij diverse recreation area's in het zonnetje langs het water gezeten , een aantal forse bliksemflitsen tijdens de enige bui die we gekregen hebben gezien , enz. enz.

Bij een van de recreation area's waar we wat rondgestruind hebben , is Carin nog bijna op een slang gaan zitten...Nee , geen amerikaanse gardensnake , maar een echte amerikaanse Viper , platte kop , bruin met aan iedere kant een gele streep...het beestje ( ongeveer 35 cm lang ) lag te zonnen , maar verdween snel tussen het gras. Ik nog met een stokje door dat gras zitten peuren , maar hij kwam niet meer tevoorschijn...helaas geen foto van kunnen maken.
Sealed

Net voor Libby dus bij de Kootenay River en de watervallen geweest , de suspension bridge was een leuke bijkomstigheid. Uiteindelijk klopten we rond 18.20 bij ons via internet gereserveerde motel aan , en zijn we meteen maar wat gaan eten. Het restaurant werd ons aangeraden door de motel receptioniste , en was ooit gestart door de Amish. Het eten was prima , maar de Amish invloed was nog merkbaar ; ik wilde een biertje bij het eten , maar het enige bier wat ze hadden was root beer , en dat heeft helemaal niks met een goudgele rakker te maken ! Tip van de week : eet niet bij de Amish , als je een biertje lekker vind !

Morgen naar Glacier NP , Hungry Horse , waar we twee nachten willen blijven.

Stay Tuned !

Eric & Carin

Piet & Anja

Mooie foto,s echt een droom reis.
Het gaat jullie goed.

Lenie en Louis

Hoi Rakkers,
Ondanks het wat mindere weer,hebben jullie het prima naar de zin.
Mooie foto's en geniet er van!!!
Uitkijken voor slangen en zo haha.goeie reis verder en de groetjes.
Lenie en Louis