Eric & Carin - Australie 2020 - Perth naar Darwin

Dempster Highway - Eagle Plains-Dawson

Na een lekker biertje en een colaatje gisteravond lagen we om 2300 uur in de volle zon op bed; de zon wilde maar niet ondergaan, hij bleef in de kamer schijnen (en de gordijnen zijn hier bijna nergens verduisterend !) maar slapen ging best ! Om 0700 er weer uit,  om 0730 ontbijt en rond 0815 draaiden we weer de Dempster Highway op, nu om  de route van gisteren in omgekeerde volgorde te doen. Verder noordwaarts zou kunnen , maar dat zou ons nog  minstens drie tot vier dagen kosten, en die tijd hadden we helaas niet.

Het zonnetje scheen lekker, maar we zagen wel al bewolking ontstaan, en die werd in de loop van enkele uurtjes steeds dikker en uiteindelijk hebben we de zon pas weer gezien in Dawson. Onderweg zo af en toe wel wat druppeltjes gehad, maar pas op het eind een flinke bui. Waarschijnlijk had het op de Dempster afgelopen nacht al flink geregend, er waren enkele stukken (van een paar kilometer) die compleet modder waren geworden; en da's geinig als je daar doorheen moet rijden, je auto ziet er dan niet meer uit !

In ieder geval ging het allemaal goed, behalve mbt het zien van wildlife; ging het gisteren zo leuk, vandaag hebben we slechts enkele snowshoe-hare's en diverse vogeltjes gezien. Je zou denken dat juist wat minder zonnig weer je kans op wildlife vergroot, maar vandaag helaas niet.

Natuurlijk hebben we wel wat andere dingen gezien, die we gisteren niet zo goed of zelfs helemaal niet hebben gezien; zo hebben we langs een diep uitgesleten canyon van de  Blackstone River gestaan, wel een meter of 30 diep, en met grote plakken sneeuw/ijs langs de oevers.

Weer in Dawson hebben we een rondje gelopen (in de zon ziet het er toch allemaal beter uit), een pizzaatje gegeten en alvast wat gedronken in de Sourdough Saloon. Morgen willen we daar de Sour Toe cocktail tot ons nemen...

Morgen dus een dagje in Dawson, eerst een beetje uitslapen en dan een rondje rondom het dorp lopen, en de omgeving doorstruinen...en 's avonds dan maar lid worden van de Sourtoe club !

Stay Tuned !

Carin & Eric

Jan en Anneke

Mooie foto's en jullie hebben wel beren op de weg gezien. Haha

Louis

Niet te veel zuipen he.
Prachtige natuur en geniet!!

Groetjes, Louis.