Eric & Carin - Australie 2020 - Perth naar Darwin

Churchill Polar Bear dag 3

Laatste polar bear dag in Churchill, weer een lange dag de tundra op. De temperatuur vanmorgen om 0630 viel wel mee, het was niet zo koud als de dagen ervaar, slechts -4. Wel had het bijna de hele nacht gesneeuwd, en er werd nog meer sneeuw verwacht overdag. Deze dag kon eigenlijk alleen maar minder worden als de eerste dag, we hadden natuurlijk best geluk gehad met de 5 ijsberen die we al gezien hadden. De eerste twee uur op de toendra leek het daar ook wel op, het was weer licht beginnen te sneeuwen, en we hadden nog geen ijsbeer in het vizier gekregen...

Maar, op een gegeven moment werd er ver weg toch wat beweging gespot (en da's best lastig hoor, om tijdens een sneeuwbui, in een bijna witte wereld om je heen, een bewegende witte vlek met een paar zwarte puntjes waar te kunnen nemen ! ). The Chase was on !

Na een beetje manouvreren en proberen dichterbij te komen, leek het erop of de beer onze kant op kwam waggelen, en dat leverde uiteindelijk prachtige plaatjes op ! Hij (of zij) besloot maar eens te komen kijken of wij eetbaar waren, en kwam wel heel erg dicht bij ; even uitrekken op z'n achterpoten , en er staat toch ineens 2,5 meter ijsbeer voor je raampje ( wat je net op tijd hebt kunnen dichtschuiven ! ). Prachtig allemaal , de beer besloot uiteindelijk om naast de buggy nog een dutje te doen, probeerde ook nog even of het achterlicht eetbaar was, en waggelde uiteindelijk op z'n dooie gemaak weer weg... Echt fantastisch weer !

Daarna hebben we nog 2 ijsberen gespot , allemaal wat verder weg, en ook die hebben we vereeuwigd op de chip.Bekijk zeker de fotoserie van deze dag !

Het heeft zo'n beetje de hele dag gesneeuwd, en natuurlijk, onze avondvlucht vanuit Churchill had ruim een uur vertaging door de sneeuwval. Uiteindelijk zijn we rond 1940 naar het vliegveld gereden , en daarna konden we al snel het vliegtuig in.

Geen slurven, geen overdekte wandelpaden, nee, gewoon over het platform door de sneeuwbuien en de stevige wind naar de trap en klimmen maar....De vlucht verliep verder aardig , om 2300 uur waren we in Winnipeg en konden we naar het Hilton Airport worden getransporteerd.

Vanmiddag (het is inmiddels 1100 uur Winnipeg tijd terwijl ik dit type) om 1515 hebben we de vlucht naar Toronto , en daarna door naar Amsterdam. En dan zit het er weer op.

Het laatste verslag zal ik dus thuis de wereld in sturen. Nogmaals iedereen alvast bedant voor het volgen en alle reakties !

Stay Tuned !

Carin & Eric

Marie

Goede vlucht terug, ????

Lenie

Nou jongelui jullie hebben een prachtige reis gemaakt en gelukkig gezien waar je voor kwam. Nu de laatste lootjes nog naar huis , Het wordt hier ook al behoorlijk koud, maar voor jullie is dit goed te doen. Fijne reis en spoedig tot ziens. Liefs Lenie en Louis.