Eric & Carin - Australie 2020 - Perth naar Darwin

Winnipeg

Een nieuwe dag, in een nieuw dorp ! Vandaag Winnipeg eens bekijken; de dag begon in ieder geval grijs en grauw, en het leek er volgens de weerberichen op dat dit niet zou veranderen vandaag. Maakte ons allemaal niet zo veel uit, je kan het toch niet veranderen, en je moet het er maar mee doen! We besloten om na het ontbijt in het hotel op ons gemak eens richting The Forks te lopen, en dus een heel stuk van The Loop te gaan wandelen.

The Loop is een wandeling door Winnipeg, en als je die helemaal uit zo lopen ben je ongeveer een halve dag bezig. Nu stoppen wij natuurlijk overal om wat te snacken en te drinken, dus we zullen 'm wel niet helemaal aflopen. Als eerste liepen we naar The Forks, weer een soort overdekte markthal, langs de Red River die dwars door Winnipeg loopt. Voordat we daar aankwamen, zijn we langs en door Union Station gelopen, langs het Canadian Museum for Human Rights gestapt, over de Esplanade Riel brug gewandeld, langs de Tache Promenade gelopen,

de St.Bonefatius kathedraal en boog bekeken, en via de brug in St.Mary's Road en South Point Parc eindelijk bij the Forks aanbeland...ppfff

Natuurlijk hebben we hier het eea bekeken, veel giftshops en eettentjes, en dus ook maar een bakkie gedaan.Hierna zijn we verder gelopen richting het Stephen Juba Park, en uiteindelijk zijn we afgeslagen om het Theatre District in te lopen (oftwel weer de stad in ). Zo af en toe miezerde het een heel klein beetje, maar eigenlijk hebben we daar geen last van gehad.

We liepen verder richting City Hall, en kwamen ook meteen door Winnipegs China Town ; nou, wat een town, we hebben een chinese boog boven de weg gezien, twee chinese restaurants, en verder is ons niets opgevallen daar. Bij de City Hall hebben we een lunchje verorberd in Grace Cafe, en uiteindelijk liepen we langs het Fairmont Hotel - waar het standbeeld van de rivier overstekende Caribou's staat - weer langzaamaan terug richting het Delta Hotel.

Ondertussen was het half drie geworden, en waren we wel zo'n beetje uitgelopen. Een leuke, stadse buitendag, jammer van de grijze lucht, maar niet verkeerd !

Straks nog even ergens wat gaan eten ( pizza , het is tenslotte vrijdag ), en morgen nog een halve dag hier, Rond 1430 worden we opgehaald en leveren ze ons af op het vliegveld, bij de hangar van Calm Air...hier pakken we onze derde vlucht naar de eindbestemming : Churchill, Manitoba !

Stay Tuned !

Carin & Eric

**natuurlijk iedereen die reageert via reismee of facebook : bedankt ! **

Renee

Zo zo flink wat gelopen, lopen jullie die pizza er weer af! Veel gezien! Morgen weer in het vliegtuig, goede vlucht maar weer!

Jan en Anneke

Toch wel lekker hè om af en toe een terrasje te pakken.
Lekker gewandeld en veel gezien.
Goede vlucht naar Churchill.

John Michielse

Hoi kanjers
Wat een leuk verslag weer. Ik blijf jullie volgen en een fijne vlucht, trouwens was leuk die distance meter krijgen we nog meer het gevoel mee.
Tot morgen ????????????

Marie

Goed zo Kanjers, het weer brengt jullie niet van je stuk. Nu heb je alles gezien wat je wilde. Goede Vlucht

Louis

Mooi allemaal, lekker lopen en winkelen en natuurlijk de inwendige mens versterken!!
Jongens goeie vlucht en genieten!!

Groetjes Lenie en Louis

Piet & Anja