Eric & Carin - Australie 2020 - Perth naar Darwin

Dag 13 , Grand Tetons NP

Vandaag weer laaghangende bewolking toen we om 0845 het dorp uitreden , en hoe dichter bij de Tetons hoe mooier en beter het werd ! Uiteindelijk zou het een schitterend dag worden , tot nu toe (lokale tijd 1840) alleen maar zon en blauwe luchten met af en toe een sliertje bewolking gezien.

Vandaag hadden we niets speciaals op het programma , gewoon op ons gemak het park doorkruisen en hier en daar wat van de gebaande wegen afgaan en wat meer de bush in ; nou is dat in de Tetons wat lastiger , maar er zijn wel een aantal asfalt en gravel weggetjes waar niet al teveel andere toeristen komen. Zo zijn we oa in het Tetons National Forest terecht gekomen , waar aan het eind van een gravelweg nog een primitieve campsite was. Vanaf hier had je ook een prima uitzicht op de Teton Mountains , alleen zit je er wat verder vandaan.

Natuurlijk vandaag ook her en der wildlife gespot , we zijn weer eventjes bij het vossenhol wezen kijken , en de donderstenen waren weer lekker aan het ravotten. Het hol ligt onder een veranda van een wat ouder gebouwtje , en toen we er aan kwamen was er eentje bezig om een losse plank nog verder af te kluiven en er bovenop te springen. Erg vermakelijk !

Verder hebben we natuurlijk diverse herten en pronghorns gezien , en ook een aantal vogels , waaronder enkele roofvogels , pelikanen en ander klein spul. Toen we rond 1600 uur terugreden over de Moose-Wilson Road kwamen we langs de kant van de weg in het bos nog twee elanden tegen ; ze stonden zo dichtbij , dat ik ze niet helemaal op de foto kon krijgen ! De knapen bleven onverstoorbaar doorknagen van het frisse groen ! Ze stonden zo'n anderhalve meter van de auto af , eigenlijk veel tedichtbij , maar we konden nergens heen....

Vanavond gaan we tegen de schemering nog een rondje rijden , kijken wat dat oplevert...maar dat komt morgen wel op het blog.

Stay Tuned !

Carin & Eric

Renee

Wat een prachtige omgeving! En leuk dat vosje en die Eland! Nou genieten dat doen jullie zeker, ga vooral zo door!

Robert Peeters

Eric,

Leuk om te lezen en mooie foto's

Jan en Anneke

Eric en Carin,
Prachtige foto's weer. Leuk die vosjes en mooi die weerspiegeling in het water van de bergen.
Liefs ons

Nielsdan

Wat een heerlijke dag zeg! En die vos, geweldig!