Dag 7 , Marble Canyon & Horseshoe Bend

Om 0700 opgestaan en een ontbijtje gescoord in het hotel , en dit lekker opgepeuzeld buiten op het terras bij het zwembad. De dag begon weer met prachtig weer aan de ene kant van het hotel , en donkere onweersluchten aan de andere kant...nog wel heel ver weg , maar toch , die wolken hingen daar maar en dan weet je het hier op het Colorado plateau maar nooit...

We besloten om eerst maar eens de geheel vernieuwde #89 en #89A naar de Marble Canyon te rijden ; de weg (en dan bedoel ik de #89) is hier pas sinds kort weer open , nadat-ie bijna 2 jaar dicht is geweest omdat er een "massive landslide" was geweest. Kon je goed merken , de weg was hagelnieuw , zonder hobbels en kuilen !

We zagen onderweg toch steeds de dreigende wolkenluchten naderbij komen , maar besloten toch , toen we eenmaal over de Navajo Bridge naar Lee's Landing waren gereden , om een stukje van de River Trail te lopen. Het pad brengt je langs de Colorado River , is niet al te moeilijk (wel veel rotsen/keien) en het uitzicht op de Marble Canyon is erg mooi.

Ook kom je veel hagedisjes tegen , waaronder een Regal Horned Lizzard , een soort kruising tussen een hagedis en een pad (je weet wel , zo'n kikker...hehe).

Tijdens de wandeling hoorden we in de verte de donder al over de bergen rollen , en het begon steeds dichter te trekken. We besloten weer om te keren , en we waren net bij de auto terug ( zo'n 25 minuten na het omdraaien) toen het af en toe druppelde en het onweer overtrok. We besloten om verder te rijden naar de Vermillion Cliffs , onderweg veel regen , maar het klaarde weer op en de zon kwam ook weer door. Lunchje naar binnen gewerkt bij een locale diner langs de kant van de weg , en hierna weer helemaal teruggereden naar de Navajo Bridge.

Even wat foto's gemaakt en rondgekeken , en weer de volgende onweersbui over laten trekken. En da's best gaaf hoor , de auto langs de kant van de weg zetten , raampjes open , radio en motor uit , en lekker kijken en luisteren naar de bliksemflitsen en donderslagen. Mooi man !

Uiteindelijk teruggereden richting Page , en net voor het dorp naar de Horseshoe Bend gelopen.En da's best een leuk stukje , eerst omhoog en dan naar beneden , de hele weg tot aan het uitzichtpunt , en dan weer een keertje terug natuurlijk! Maar , op ons gemakkie ging dat prima ! Het uitzicht is fantastisch , dit is een erg mooie plek om de mighty Colorado River op de foto te zetten !

We zijn bewust niet naar de upper en/of lower Antilope Canyon geweest (waren we al een keer geweest) , vanwege de regen (er kan daar zomaar een flash-flood door de Canyon komen) , en omdat we gisteren bij het langs rijden enorme mensenmassa's in de open trucks zagen zitten...En als dat veel Japanners zijn , dan is het voor ons al een reden om niet te gaan. Vandaag weer de lompheid van dit volk meegemaakt , kansloos die gasten...

Morgen naar Bryce Canyon !