Eric & Carin - Australie 2020 - Perth naar Darwin

Dag 7 , Marble Canyon & Horseshoe Bend

Om 0700 opgestaan en een ontbijtje gescoord in het hotel , en dit lekker opgepeuzeld buiten op het terras bij het zwembad. De dag begon weer met prachtig weer aan de ene kant van het hotel , en donkere onweersluchten aan de andere kant...nog wel heel ver weg , maar toch , die wolken hingen daar maar en dan weet je het hier op het Colorado plateau maar nooit...

We besloten om eerst maar eens de geheel vernieuwde #89 en #89A naar de Marble Canyon te rijden ; de weg (en dan bedoel ik de #89) is hier pas sinds kort weer open , nadat-ie bijna 2 jaar dicht is geweest omdat er een "massive landslide" was geweest. Kon je goed merken , de weg was hagelnieuw , zonder hobbels en kuilen !

We zagen onderweg toch steeds de dreigende wolkenluchten naderbij komen , maar besloten toch , toen we eenmaal over de Navajo Bridge naar Lee's Landing waren gereden , om een stukje van de River Trail te lopen. Het pad brengt je langs de Colorado River , is niet al te moeilijk (wel veel rotsen/keien) en het uitzicht op de Marble Canyon is erg mooi.

Ook kom je veel hagedisjes tegen , waaronder een Regal Horned Lizzard , een soort kruising tussen een hagedis en een pad (je weet wel , zo'n kikker...hehe).

Tijdens de wandeling hoorden we in de verte de donder al over de bergen rollen , en het begon steeds dichter te trekken. We besloten weer om te keren , en we waren net bij de auto terug ( zo'n 25 minuten na het omdraaien) toen het af en toe druppelde en het onweer overtrok. We besloten om verder te rijden naar de Vermillion Cliffs , onderweg veel regen , maar het klaarde weer op en de zon kwam ook weer door. Lunchje naar binnen gewerkt bij een locale diner langs de kant van de weg , en hierna weer helemaal teruggereden naar de Navajo Bridge.

Even wat foto's gemaakt en rondgekeken , en weer de volgende onweersbui over laten trekken. En da's best gaaf hoor , de auto langs de kant van de weg zetten , raampjes open , radio en motor uit , en lekker kijken en luisteren naar de bliksemflitsen en donderslagen. Mooi man !

Uiteindelijk teruggereden richting Page , en net voor het dorp naar de Horseshoe Bend gelopen.En da's best een leuk stukje , eerst omhoog en dan naar beneden , de hele weg tot aan het uitzichtpunt , en dan weer een keertje terug natuurlijk! Maar , op ons gemakkie ging dat prima ! Het uitzicht is fantastisch , dit is een erg mooie plek om de mighty Colorado River op de foto te zetten !

We zijn bewust niet naar de upper en/of lower Antilope Canyon geweest (waren we al een keer geweest) , vanwege de regen (er kan daar zomaar een flash-flood door de Canyon komen) , en omdat we gisteren bij het langs rijden enorme mensenmassa's in de open trucks zagen zitten...En als dat veel Japanners zijn , dan is het voor ons al een reden om niet te gaan. Vandaag weer de lompheid van dit volk meegemaakt , kansloos die gasten...

Morgen naar Bryce Canyon !

Stay Tuned !

Carin & Eric

Thea Hes

Prachtige foto's leuk om jullie te volgen juist omdat we er ook heen gaan voor de eerste keer!!!! Spannend hoor!!!

Renee

Prachtige omgeving en zeker mooi om een met de natuur te zijn en het onweer! Nog beta een aardige tippel he naar horseshoebend? Maar gewwon rustig aan is zeker de moeite waard! Mooie dag , veel plezier voor morgen!

Lenie

Jongens wat zien jullie weer prachtig natuurschoon. Gaat alles nog goed met Carin? Ik denk het wel, maar ja ze is goed in verbergen.
Bij ons is het vreselijk, de hele kamer leeg, morgen de witter.
Lieve groeten van Lenie