Eric & Carin - Australie 2020 - Perth naar Darwin

Knik River

Vandaag konden we de hele dag besteden aan de omgeving van Knik River ; om half negen werd het ontbijt gebracht , en iets over negen reden we op ons gemak weg. We wilden eerst eens in de buurt van Eagle River gaan kijken , er zou daar een waterval zijn en iets verderop was een nature center waar je een aantal trails kan lopen.

De Thunderbird waterval lag een mile van de weg , met behoorlijk wat hoogteverschil voordat je er was. De waterval is op zich niet zo spectaculair , maar toch wel de moeite waard. Maar , we hebben wel eens ruigere gezien.

Hierna reden we door naar het Eagle River nature center ; onderweg ook nog bij een paar meertjes gestopt en gewandeld ( oa Mirror Lake ) , maar qua wildlife was daar niet zo veel te beleven. Vanaf het nature center besloten we om de Albert Loop Trail te lopen ; een rondje van 3 mile , dwars door de bush. We waren net onderweg , of de eerste sporen van beren kwamen we tegen ; een grote hoop zwarte berenpoep. Een heel stuk verderop kwamen we nog een grote hoop berenpoep tegen , deze was bijna helemaal groen ( een vegetarische beer ? laten we het hopen ! ). Maar , we hebben geen beer gezien !

Wel waarschuwingsborden dat je in "Bear Country" rondloopt , maar verder niets Op zich was de wandeling wel mooi , maar toen we eenmaal bij de Eagle River aankwamen zijn we op ons gemak omgekeerd....en weer geen beren gezien ! We waren net terug bij de auto toen het behoorlijk begon te regenen. Daarom zijn we naar een WalMart gereden en hebben daar nog even geshopt. Hierna gegeten bij een Pizza Hut en toen weer teruggereden naar de Knik River Lodge.De zon scheen weer op de gletsjers , dus aan onze kant van de bergen was het weer goed weer.Om half 8 waren we weer terug , en zit deze dag er weer op. Morgen rijden we naar Seward.

Stay tuned !

Eric & Carin

Ernst en Jolanda

Wat een prachtige omgeving daar kan je nog ECHT off road....

Veel plezier nog en geniet er van!!!

Pa en Ma

Dus de koffie ging niet door, Maar jullie hebben weer mooie plaatjes. geniet ervan.
Liefs ons