Eric & Carin - Australie 2020 - Perth naar Darwin

Haines (Chilkat Bald Eagle Preserve)

Na het ontbijt vanmorgen zijn we eerst naar de ferry terminal gereden om eens even te kijken hoe het daar allemaal ging, en om even de reservering te bevestigen. Alles was goed, en morgen om 1300 uur kunnen we op de pont naar Skagway. Daarna zijn we een stukje verder naar het Chilkoot Lake gereden; we wilden eens kijken of daar in de ochtend nog wat te beleven viel. Zag er nog steeds prachtig uit, maar we hebben geen wildlife gespot, ze waren echter wel de gigantische kuilen en potholes die in het weggetje ernaartoe zit, weer een beetje op te vullen met gravel. De weg kan er alleen maar van opknappen ! Daarna zijn we teruggereden naar het Halsingland Hotel, even wat drinken halen en zijn we naar de cruise terminal gereden waar we om 1300 uur opgehaald werden om met een busje naar de Chilkat River gebracht te worden.

We hadden een boottochtje geboekt door het Chilkat Bald Eagle Preserve, een prachtig mooi gebied waardoorheen de Chilkat River stroomt, en waar je het hele jaar door Bald Eagles kan spotten. In de september/oktober komen er zo'n 5000 eagles om daar te genieten van de tweede zalmtrek, nadat ze zich in augustus al ergens anders aan de eerste zalmtrek hebben tegoed gedaan. Er schijnen ook 5 soorten zalmen in deze rivier voor te komen, en dat is redelijk uniek volgens de gids.

Natuurlijk hebben we Bald Eagles gespot, maar wat ook heel leuk om te zien was een grizzly met cub, die ergens langs de rivier stonden te vroeten en te grazen.

Nadat we weer terugwaren in Haines hebben we chinees gegeten bij de lokale bakery (echt waar !) en zijn we in de avonduren nog op en neer gereden naar het Chilkat State Park, en daarna nogmaals naar het Chilkoot State Park. En, natuurlijk spotten we weer beren ! Er komt geen eind aan hier in Haines, vandaag dus vier verschillende beren op drie verschillende plekken ! Veel beter als dit wordt het niet !

Morgen dus met de ferry naar Skagway (en ja, da's ook nog in Alaska)...

Stay Tuned !

Carin & Eric