Eric & Carin - Australie 2020 - Perth naar Darwin

Kluane NP , Glacier tour , Haines Junction

Vandaag al vroeg eruit om snel wat te ontbijten, omdat we om 0800 uur op het vliegveldje van Haines Junction werden verwacht. Dus, koffie, een paar stukken zelfgebakken brood (niet door ons gebakken natuurlijk, maar door de eigenaresse van het hotel), een eitje en we waren klaar. Iets voor achten stapten we bij Kluane Glacier Air Tours naar binnen. Met nog twee anderen stapten we na een paar minuten een eenmotorige Cessna 207A in. Na enkele minuten warmdraaien stegen we op van de gravelbaan.

Het was nog rustig weer, nog wel bewolkt maar het zicht was prima. Boven de gletsjers zou dat allemaal wel anders kunnen zijn, door de kou die er vanaf komt krijg je toch te maken met andere luchtstromen enzo... Tussen de bergen en gletsjers door krijg je ook te maken met stevige winden, dus zo op z'n tijd was het wel een "bumpy ride". Na ruim een uur kon mijn maag er niet zo heel goed meer tegen en ja hoor, daar ging m'n ontbijt ! Wel keurig een zakje in, het kon ook in de capuchon van het vrouwtje tegenover me, maar ik mikte goed en niemand heeft er wat van gemerkt ! Weg ontbijt en ik had gelijk weer een berehonger... Gelukkig heeft het allemaal geen invloed gehad op de trip, ik ben gewoon foto's blijven maken. En, het is best spectaculair om zo tussen de bergen en gletsjers door te vliegen. Deze witte wereld zie je dan eens van een andere kant, en het is mooier als je denkt.

Na de vliegtrip, die ruim anderhalf uur duurde, hebben we nog een trail gelopen, de Spruce Beetle trail; een klein rondje van iets meer als 2 km., een stukje verder langs de Alaska Highway. Was wel een leuke wandeling, niets tegengekomen, wel de sporen van elanden op het pad gezien...maar geen eland.

Hierna zijn we teruggereden naar Haines Junction, om bij de Bakery nog wat lekkere broodjes en wat drinken te halen. Daarna hebben we nog een heel stuk langs de Quill Creek gelopen, en daar hebben we nog een steltlopertje en wat flinke platen sneeuw/ijs langs de creek zien liggen. Eind van de middag zijn we terug naar het hotel gereden en hebben we een beetje niks gedaan tot aan het diner.

Al met al weer een leuke dag, morgen pakken we het boeltje op en rijden we naar Haines, USA, over de Haines Highway. Kijken of we weer een stempel in het paspoort erbij krijgen...

Stay Tuned !

Carin & Eric

Louis

Weer een belevenis??????
lekker een beetje spugen en kotsen, maar je hebt weer mooie foto's gemaakt Eric.
He kinderen geniet en tot de volgende belevenis.

Groetjes, Louis

Marrie

Wat geweldig zeg, ‘n heel Berengezinntje, en wat ‘n mooie opnames ?

lonneke Michielse

WOW, wat gaaf allemaal, wel uitkijken voor de wilde dieren hoor! Veel plezier en dikke kus van ons x