Eric & Carin - Australie 2020 - Perth naar Darwin

Van Carmacks naar Keno City

Voor deze ochtend hadden we de wekker gezet, 0700 uur zou-ie afgaan, en dat deed-ie ook. We hadden gisteren al brood en melk gehaald, dus vandaag hadden we boterhammen met nutella voor het ontbijt ! Het enige tentje waar je hier kan ontbijten zit bij het hotel, zijn we gisteravond geweest, maar was niet zo uitnodigend. De spare-ribs waren wel aardig, maar de lasagna was een beetje heel erg heet (waarschijnlijk te lang in de oven en/of magnetron gestaan) en smaakte naar plastic of rubber. En, het voorgerecht kwam tegelijk met het hoofdgerecht, waarschijnlijk een plaatselijke gewoonte !

Dus, na de boterhammen reden we rond 0830 weg, over de #2 North richting Yukon Crossing en Pelly Crossing. Bij deze twee kleine stopplaatsen kan je tanken en in het tankstation kan je diverse etenswaren en allerhande zaken die je evt. nodig zou hebben aanschaffen. Crossing betekend ook dt je een rivier over gaat, dus er is bij allebei een brug over de rivier. Hierna sloegen we af om over de #11 East naar Mayo en Keno City te rijden. We hadden het idee om in Mayo wat te lunchen, maar helaas, de Burger Shack was gesloten (en ging waarschijnlijk nooit meer open) en de pizzaboer had er ook al de brui aangegeven. Allemaal volgens het meisje wat ons hielp in de enige supermarkt in het dorp. En, vertelde ze, dat de pizzaboer ook een restaurantje in Keno City had (het enige restaurant in Keno City) en dat dat dus ook gesloten was. Dussuh...geen pizza vanavond ! Helemaal niks vanavond als we pech hadden ! We zouden wel zien...

Na Mayo reden we de Silver Trail op, een onverharde weg van zo'n 40 km tot aan Keno. Redelijk te doen, sommige stukjes wat minder, maar niet echt problematisch. Onderweg zo hier en daar wat regenbuitjes gehad, maar de weg bleef redelijk begaanbaar.
Uiteindelijk in Keno aangekomen, en wat een dorp is dit zeg ! Er schijnen in de zomer 29 mensen te wonen, en in de winter 14 (aldus een man uit Texas die we spraken). Of dat waar is, geen idee, maar heel veel is het hier niet. We zijn even in het Mining Museum geweest, was niet erg druk daar trouwens, wel leuk om even het eea uit de oude tijd te bekijken. Hierna hebben we iets gedronken in het Sourdough Cafe, en hebben we nog een klein rondje gelopen. Gelukkig hebben we ook nog wat kunnen eten, in het Keno City hotel konden we kiezen uit een soort pasta soep, een beef stew potje en ook konden ze grilled cheese sandwiches maken ! Nou, doe maar die maar dan !

Na het eten zijn we 's avonds nog even de berg op gereden, richting de signpost; da's ongeveer 10 km, maar halverwege zijn we omgekeerd omdat de weg te slecht werd. Wel hebben we een eland-kalfje gezien, deze sprong met rubberen poten van de weg meteen het struikgewas in. Ook zijn we op een andere weg nog enkele sno-shoe hare's tegengekomen, en drie porcupine's (stekelvarkens).

Al met al weer een leuke dag geweest ! Geen internet, geen wifi, geen tv, geen radio, helemaal niks hier. Morgen in Dawson zullen we dit stukje met de foto's wel weer online zetten.

Stay Tuned !

Carin & Eric

Marijke

Leuk jullie reisverslag te lezen
Ik zie dat jullie niet de file hoefden te staan. Wat een stille wegen!!
Groetjes en nog veel reisplezier
Marijke

piet van beest

ik zit weer te smullen van jullie verslagen, ik hoop voor jullie nog veel close encounters met het wildlife hebben !!