Eric & Carin - Australie 2020 - Perth naar Darwin

Whitehorse

Natuurlijk waren we vanmorgen al redelijk vroeg wakker, zo rond 0545 uur, maar we besloten om toch maar even te blijven soezen na de lange dag van gisteren. En, we konden pas ontbijten vanaf 0700 uur, en we hadden nog geen zin om hier in het dorp wat te ontbijten. Dus, om 0701 stapten we de ontbijtzaal in en begonnen we met het eerste stevige ontbijt van deze vakantie: pancakes voor Carin, en een 3 egg omelette met ham/kaas/ui compleet met toast en hash browns voor mij. Carin had bacon bij de pancakes en die kreeg ik er ook bij...we konden waarschijnlijk wel de hele dag vooruit op dit maaltje !
Het zonnetje begon een beetje te schijnen, en we besloten om na het ontbijt direct maar eens door Whitehorse te wandelen. We liepen naar de Waterfront Walkway langs de Yukon River, en we spotten eigenlijk direct al een paar bevers en een vosje aan de overkant van de rivier. Dat was al lekker beginnen !

We hebben de hele walkway afgelopen, tot aan het SS Klondike, een oude rivier radarboot. Het rad zit aan de achterkant, en in de vroegere jaren vervoerde de boot gereedschap naar de mijnen en bracht het goud terug. Hierna zijn we teruggelopen naar het hotel en hebben we een taxi genomen naar het vliegveld om de rental car op te gaan halen. We kregen een zwarte Chevrolet Equinox 4x4 mee, ongeveer 38000km erop, en je kon goed zien dat-ie al z'n hele leven hier op de gravelwegen had rondgecrossed. Als wij er per ongeluk een krasje op maken zal dat niemand opvallen, er zitten er genoeg op (gelukkig wel kleine, het lijkt wel of deze auto ooit door een wasstraat met zand is gereden ofzo).
We reden eerst naar de lokale Walmart om het eea aan eten en drinken in te slaan, en wat andere attributen die we denken nodig te hebben (koelbox, microvezeldoekjes en ruitenschoonmaakspray). Toen we wegreden hoorden we op de lokale radio dat er op de Hamilton Boulevard een grizzly rond zou struinen en dat mensen moesten binnenblijven; wij op de map kijken, en richting de Hamilton Blvd ! Op ons gemakkie rondgereden, maar helaas niets gezien...Hierna zijn we naar de Miles Canyon gereden, een mooi stuk van de Yukon River die een diep uitgesleten canyon heeft achtergelaten.

Met een heerlijk zonnetje hebben we de trail langs de rivier gelopen, en het is inderdaad een mooi gebied. De Yukon River was erg vlak en prachtig blauwgroen. Er kwamen helaas steeds meer wolken en het werd donkerder en donkerder, en uiteindelijk hoorden we de onweersbui echt aankomen, het donderde al in de verte. We besloten terug te gaan naar de parkeerplaats, en een paar minuten voor we bij de auto kwamen begon het te druppelen, en toen we eenmaal in de auto zaten begon het door te regenen. Maar, we hebben een mooie wandeling gemaakt ! Omdat het er naar uit zag dat het nog wel even zou blijven regenen besloten we naar het hotel te gaan. Even douchen en ons gereed maken voor het dinner...Na de nachos, de burger en de sandwich hebben we nog een rondje aan de andere kant van de Yukon River gereden.Een mooie, slingerende gravelweg over enkele heuvels, tussen de bomen door en geen mens gezien.
Morgen gaan we onderweg richting Carmacks...

Stay Tuned !

Carin & Eric

Jan en Anneke

Het ziet er weer prachtig uit, de foto's en de verhalen.
Veel plezier daar en een goede reis verder.
Liefs Bob, Anneke en Jan

Emmy

Mooie foto’s weer! Fijne vakantie,...

Marrie

Geweldig zeg. Jullie gaan weer ‘n Nieuwe uitdaging aan, met mooie ontdekkingen en Panorama’s.
En wij mogen weer meegenieten ??

Louis

Het ziet er weer veelbelovend uit!!
Mooie foto's leuk hoor.
Geniet van de welverdiende vakantie, hier is alles goed O.K.

Lieve groetjes, Louis.

Diny & Wim

Het gaat weer spannend worden !
Genieten jullie er maar van want voor je het weet ben je 74 met een beetje phpd ,haha!

Groetjes