Vijftiende dag - Cartagena , Colombia

Vanmorgen kwamen we rond 1100 uur aan in Cartagena, Colombia. Er lag al een cruiseschip aan de pier, en toen we dichterbij kwamen zagen we dat het een boot van de TUI was. Dat is op zich niet erg, behalve dat de TUI bedoeld is voor Duitse gasten, en dat kon betekenen, dat er misschien wel 4000 duitsers door de straten van Cartagena zouden kunnen marcheren ! Nou ja, vooruit maar....Natuurlijk hadden we eerst een ontbijtje naar binnen gesnoven...uuhh, ik bedoel geschoven..., en daarna hebben we een tweedelige tour gedaan; eerst met een bus naar enkele bijzondere plekken in de stad, zoals het oude centrum, een of ander aftands fort met heel veel culturele waarde (sorry, dat is niet echt helemaal aan ons besteedt).

Maar, we gingen ervoor, dus niet zeuren. Het jammere was wel dat het vandaag onwijs warm is geweest, zo'n 35 graden, en om bovenop zo'n fort te komen moet je dus lopen (ze hadden nog geen liften in die tijd ofzo), en er groeien geen bomen op zo'n fort, dus loop je in de volle zon met je klus over een stapel ouwe stenen...Daarna hebben we wat rond gelopen door de oude binnenstad, veel kleurige huizen, enkele stadsparken met standbeelden van Simon Bolivar, de grote bevrijdenaar van de zuid-Amerikaanse landen, en nog wat ouwe lullen op een paard...Maar, was toch wel aardig hoor. Daarna zijn we met een klein bootje rondom een deel van de stad gevaren, en hebben we nog meer geschiedenis van Cartagena en Colombia opgesnoven...uuhh, tot ons genomen...

Aan het eind van de tour werden we door het bootje naast de cruise-terminal afgezet, en daar was nog een klein dierentuintje/vogelgebiedje. We hebben daar wat doorheen gelopen en diverse papagaaien, flamingo's en pauwen gezien. Daarna rond 1615 terug op de boot, snel het zwempak en zwembroek aan, en het zweet lekker van ons afspoelen in het zwembad...daar zijn we weer van opgeknapt na zo'n hete dag...
Na vandaag alleen nog maar op zee, en dan leggen we vrijdagmorgen aan in Fort Lauderdale. En dan eindigt voor ons de cruise. Vrijdag blijven we dan nog een nachtje in Fort Lauderdale, en als het goed is zijn we dan zondag in de loop van de dag weer thuis...