Eric & Carin - Australie 2020 - Perth naar Darwin

Twaalfde dag - Puntarenas , Costa Rica

Al vroeg ging de wekker omdat de boot rond 0700 uur aan zou leggen, en we rond 0810 zouden verzamelen voor het vertrek van de tour die we geboekt hadden. En, alles ging op schema, om 0700 meerden we af in Puntarenas, Costa Rica. De laatste stop voordat we door het Panama kanaal gaan. Het was al vroeg warm en vochtig, rond de 30 graden, en in de verte boven het centrale gedeelte van Costa Rica hingen dikke wolken. Aan de kust was er echter geen wolkje aan de lucht ! Rond 0830 vertrokken we met een bus richting de Rio Tarcoles, om met een bootje over deze rivier te gaan cruisen om zo het eea aan wildlife te spotten.

9 jaar geleden zijn we ook op deze plek geweest, en hebben we bovenop de brug over deze rivier gelopen om de tientallen krokodillen te zien die zich onder de brug ophielden. En weet je wat, de brug was er nog steeds, en de krokodillen toch wel ! Verder was er toch wel behoorlijk wat verbeterd, de wegen lijken beter te zijn, en er zijn veel meer hotels en resorts bijgekomen. Bij de brug was toen 1 tentje waar ze wat ijsjes verkochten, nu waren er verschillende toeristenwinkeltjes, twee grote restaurants en nog steeds hetzelfde ijswinkeltje, alleen drie keer zo groot ! We gingen met een man of 36 aan boord van een open rivierbootje, met rondom uitzicht. In totaal hebben we zo'n 3 uur over de Rio Tarcoles gevaren, helemaal richting de monding in de Pacific, en door diverse kreken en waterwegen dwars door het mangrove gebied. We hebben tientallen verschillende vogels gespot, veel reigers (herion's), caracara's, osprey's, ibissen, zwaluwen, ooievaars etc. etc. Natuurlijk hebben we ook enkele flinke krokodillen gezien, en heel erg leuk, een familie van drie wasberen (raccoon's) die heerlijk languit op een boomtak siesta lagen te houden ! Al met al een hele leuke tour !

Bij terugkomst op de boot zijn we nog even in het dorp wezen kijken, en hebben we nog wat souvenir spul aangeschaft. De bevolking is nog steeds heel erg aardig, maar het wordt allemaal wel wat commercieler hier. Is verder niks mis mee, maar da's wel anders als vroeger.
In de avond zijn we nog bij een show van een buikspreker geweest, met een aantal poppen. Een soort Jeff Dunham , maar net iets minder fel.Hij betrok wel heel leuk het publiek erbij, en eigenlijk was het best leuk. Morgen een dag op zee, onderweg naar Panama...

Stay Tuned !

Carin & Eric

Marijke

Heel leuk allemaal
Ook leuk dat je plekken terug ziet en hoe het allemaal veranderd.