Eric & Carin - Australie 2020 - Perth naar Darwin

Elfde dag - Corinto , Nicaragua

Deze dag begon in Nicaragua; rond 0800 kwamen we aan in Corinto, zo'n beetje de enige havenplaats in Nicaragua aan de kant van de Pacific. Natuurlijk de standaard zaken eerst gedaan, ontbijtje, fotootje en daarna rond 0815 de wal op om met een bus ongeveer anderhalf uur te rijden naar Leon, de voormalige hoofdstad van Nicaragua. Door een landschap vol met knoek, bush en vulkanen reden we een stuk over de Panamericana Highway.

Nou ja, highway, bij ons zouden we dat een provinciale weg noemen, gewoon twee rijbaantjes, eentje voor noordelijk verkeer, en eentje voor zuidelijk verkeer. Vol met gaten, overstekende paarden, koeien, honden en ezels (zowel dieren als personen). De omgeving is echter prima, net zoiets als we gewend waren in Costa Rica een paar jaar geleden. Uiteraard was het weer een prachtige zonnige dag met temperaturen over de 30 graden. Leon is een oude stad, en net zoiets als de stad waar we gisteren waren: in het centrum een groot vierkant plein, een aantal imposante kerken, en veel straatjes met alleen maar gevels. We zijn in Leon in de basiliek geweest (weet effe niet meer hoe het ding heet, een grote, witte kerk met een aantal halfronde koepels als dak), en we zijn zelfs via een trap met 76 treden ofzo bovenop het dak van de kerk geweest. Je hebt dan een aardig uitzicht op de stad en het omringende gebied, en omdat het best helder weer was konden we een aantal vulkanen in de verte zien liggen.

Het gekke is dat je op het dak van de kerk je schoenen uit moet doen, anders zou je wel eens wat kunnen beschadigen ofzo...nou, het enige wat je beschadigde waren je voetzolen, ook het dak was namelijk wit geverfd, en met een wit dak in de volle zon, kreeg je dus de blaren op je jatten...Dat die monniken dat vroeger als test deden, prima, maar wij als toerist ?

We konden helaas niet al te lang in Leon blijven, we moesten weer anderhalf uur rijden om terug te komen bij de boot, en rond 1500 kozen we met flink getoeter het ruime sop...Het getoeter had trouwens wel een reden, er misten nog steeds twee mensen die wel van boord waren gegaan, maar niet meer erop; en om 1430 moest toch echt iedereen aan boord zijn ! Of deze mensen het nog gehaald hebben, dat is ons niet meer verteld...Anders hebben die echt de boot gemist !
Morgen in Costa Rica, gaan we een boottochtje doen op de Rio Tarcoles, door de mangroves. Kijken of het een beetje veranderd is sinds de laatste keer dat we daar geweest zijn (2008).

Stay Tuned !

Carin & Eric

Marrie

Wat ‘n Prachtige Reis, en wat ‘n ervaringen zelfs AUW,blaren op je voetzolen? ?

Louis

Zo maak je nog eens wat mee, blaren op je poten en zo!!
Maar OK. jullie genieten met volle teugen en dat houden we zo,toch.
Veel liefs van Lenie en mij!!

Wilma Andre

Oh Blaren hadden jullie ook niet van te voren kunnen bedenken! wel een grandioze keuze van de reis hoor.goed hoor.
Veel plezier van ons toegewenst nog.