Eric & Carin - Australie 2020 - Perth naar Darwin

Negende dag - Huatulco , Mexico

Vanmorgen om 0800 lagen we in Huatulco, Mexico. Met weer een stralende dag voor de boeg, de verwachting was 29 graden en onbewolkt moest het wel weer goedkomen. En dat kwam het ook !

Na eerst even op ons gemakkie door het kleine dorpje gelopen te hebben, en hier en daar wat winkeltjes hadden bezocht, liepen we terug richting de boot om ons gereed te maken voor weer een snorkeltour. Deze keer zouden we naar de overkant van de baai varen, en daar op een rif het eea gaan bekijken. Rond 1015 was het verzamelen, en na een korte introduktie en het uitdelen van zwemvesten etc. voeren we in een klein bootje naar de overkant. We kwamen aan op een prachtig strandje, met enkele cafeetjes en al snel gingen we achter een snorkelgids aan die ons oa bij een kleine grot zou brengen. Het water was fantastisch helder en lekker van temperatuur, we hebben veel verschillende vissen gezien, en ook de grot (met een hele smalle toegang) was best wel geinig.

Na zo'n 3 uur in totaal voeren we weer terug richting de Westerdam en klommen we weer aan boord om iets te lunchen ; dat werden hotdogd & patat, en dat ging er best in ! Daarna nog op ons gemak op het achterdek gezeten om nog iets aan de kleur te doen (was eigenlijk niet nodig, maar ja, we willen zeker weten dat we straks bruiner zijn als jullie !). Daarna natuurlijk diner, een tijdje met een Amerikaan zitten praten die in z'n eentje aan het cruisen was (mooie verhalen had die man !), en nog wat in een van de cafeetjes aan boord gedronken.
Morgen leggen we rond 1000 aan in Guatamala, we gaan dan naar Antigua om op ons zelf de stad te doorkruisen. Antigua is ongeveer 90 minuten rijden van de haven vandaan, dus we zitten zoiezo al 3 uur in een bus heen en weer... We zien wel wat het wordt, we laten ons verrassen !

Stay Tuned !

Carin & Eric

Marijke

Mooie foto's van de vissen
Super