Eric & Carin - Australie 2020 - Perth naar Darwin

Zevende dag - Puerto Vallarta , Mexico

Deze maandag zouden we de wal op gaan in Puerto Vallarto, Mexico. Vanmorgen rond 0745 lag de Westerdam in de haven. Het was nog steeds donker, de zon was net bezig om op te komen, en de tempertuur moest dat ook nog doen, het was nog maar een graad of 19.

Gelukkig zou dat allemaal goed komen vandaag, er was bewolking opgegeven, maar ook 30 graden, dus no worry's ! Rond 0830 waren we van het schip en zochten we het verzamelpunt van onze catamaran/snorkeltour op. We hadden een tour geboekt die ons met een catamaran naar oa Yelapa en Majahuitas zou brengen, plekjes aan de baai, waar we zouden snorkelen en we  op het strand wat konden relaxen. Deze plekken kan je niet via het land bereiken, tenzij je een paar dagen door het oerwoud wil hiken, en daar hadden we de tijd niet voor. Tijdens de vaartocht, die toch wel dik een uur duurde, zagen we al snel enkele walvispluimen uit het water opstijgen, en na enkele ogenblikken ook een paar walvisruggen en staarten boven water komen. De beesten waren duidelijk in de wintermodus, het was allemaal niet zo spectaculair wat ze lieten zien, maar wel erg leuk om daar dichtbij te zijn. We voeren nog langs wat uitgesleten rotseilandjes, met veel fregatvogels, pelikanen en ibissen erop, en uiteindelijk kwamen we in de baai aan waar gesnorkeld kon worden. Iedereen het water in (best even fris), en na een half uur was iedereen er weer uit, op twee na...wij dus. Er was genoeg te zien daar onderwater, veel verschillende soorten vis, van murene's tot aan needlefish toe, en alle andere aqaurium soorten er tussenin. Best mooi. Toen we uiteindelijk weer aan boord waren voer de catamaran gelijk door naar een baai verderop waar we van boord gingen om op het strand te relaxen.

We zijn nog door het dorpje gelopen, naar een leuke waterval, en hebben ons daarna op het strand en bij de cafeetjes vermaakt. Aan het eind van de middag natuurlijk weer de catamaran op en teruggecatamarand naar de Westerdam...een goeie dag, heerlijk warm weer, en van alles gezien en gedaan.

Morgen zitten we weer een dag op zee, daarna weer een uitstapje in Mexico !

Stay Tuned !

Carin & Eric

Jan en Anneke van IJpen

Het is weer een mooi verhaal en prachtige foto's.
Lekker gesnorkeld en heerlijk genoten van de omgeving met z'n flora en fauna.
Liefs ons en Bob?

Louis

SUPER SUPER SUPER jullie hebben weer heerlijk kunnen genieten.

Groetjes, Lenie en Louis.